Următoarele etape presupun: avizarea în Consiliul tehnico-economic al CFR;avizarea multicriterială finală a proiectului de către experții desemnați; semnarea contractului de finanțare;oraganizarea licitațiilor pentru achiziționarea materialul rulant și pentru realizarea lucrărilor de infrastructură cuprinse în proiect.Valoarea totală a proiectului este de peste 200 milioane de euro, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene.
<Am semnat azi cu CFR protocolul privind dezvoltarea rețelei de tram-train metropolitan. Acesta este cel mai important proiect de mobilitate în jurul orașului Oradea. Liniile de tramvai vor fi racordate cu cele de cale ferată, liniile vechi de cale ferată abandonate vor fi reabilitate și se va extinde transportul electric pe noi direcții, spre aeroport și spre Borș>, a anun’at ;eful CJ Bihor , Ilie Bolojan.
Cu noile tram-trenuri ce vor fi achiziționate prin proiect, navetiștii vor putea călători în condiții foarte bune în anii următori.
<De la finalizarea studiilor de fezabilitate pentru fiecare tronson și până astăzi, pe parcursul a 5 luni de zile am parcurs următoarele etape:integrarea proiectelor și pregătirea aplicației de finanțare;realizarea studiilor de trafic;realizarea analizei cost-beneficiu;corelarea proiectului cu cel de electrificare a liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor; avizarea soluțiilor propuse de Regionala CFR Cluj;verificarea proiectului integrat de către specialiștii CFR;analiza preliminară a proiectului de către consultanții desemnați să certifice aplicația de finanțare.În urma parcurgerii acestor etape, față de prezentarea inițială, vom opera mai multe ajustări. Cele mai importante sunt:Se va renunța la racordarea liniei de tramvai din Rogerius, de pe str. Corneliu Coposu, cu liniile de cale ferată din Gara Oradea. Actuala stație de tramvai de la gară, platoul dintre stație și Gara CFR Oradea vor funcționa integrat, ca un hub de transport;Se va realiza un pasaj rutier suprateran, pe centura Oradea, peste calea ferată ce leagă Oradea de Băile Felix. Fără acest pasaj, o cadență în creștere a tram-trenurilor pe această rută în anii următori ar genera blocaje în circulație pe cele 4 benzi ale centurii Oradea;Linia spre Borș va fi prelungită până la intrarea în Sântion, în zona pasajului rutier al drumului expres;La capetele liniilor, spre Băile Felix – Cordău și spre Sântion – Borș, vor fi realizate spații de parcare pentru mașini și pentru biciclete.Modificările sunt rezultatul studiilor și analizelor de cost, recomandărilor experților și posibilităților de finanțare>, a explicat Bolojan, care spune că în luna august, după finalizarea ultimelor modificări, va fi aprobată documentația finală.