Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) poate semna contractul pentru cea mai mare achiziție de 62 de rame electrice regionale (RE-R) pentru trenurile metropolitane, după ce Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a respins contestația formulată de producătorul Alstom.
Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, a informat că societatea câștigătoare POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA) – PESA.
Achiziția este împărțită în trei loturi, iar cele 62 de rame electrice regionale vor fi distribuite după cum urmează:
– 23 trenuri electrice pentru rutele din Transilvania și Banat:
- Brașov – Gheorgheni;
- Arad – Timișoara – Caransebeș;
- Huedin – Cluj – Bistrița.
– 20 trenuri electrice pentru rutele din Muntenia și Moldova:
- București Nord – Ploiești Sud – Adjud;
- Iași – Pașcani – Suceava;
- Bacău – Pașcani.
– 19 trenuri electrice pentru rutele care pleacă din București spre Brașov și Constanța:
- București Nord – Ploiești Vest – Brașov;
- București Nord – Roșiori;
- București Nord – București Obor/Fundulea;
- Constanța – Fetești.
4,15
miliarde de lei (fără TVA) este valoarea maximă a proiectului privind achiziționarea celor 62 de rame electrice
Valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3,24 de miliarde și 4,15 miliarde de lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021 – 2027.
Caracteristicile tehnice aferente noilor trenuri
- viteză de deplasare până la 160km/oră;
- acces și locuri pentru persoane cu dizabilități;
- acces și spații pentru biciclete.
Pe lângă achiziția propriu-zisă a ramelor electrice, contractul prevede achiziția și a serviciilor de mentenanță și reparații pe o durată de 15 ani, cu posibilitatea de prelungire a acestei perioade până la 30 de ani, prin încheierea unui act adițional.