Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a amendat platforma eMAG pentru nereguli găsite în timpul campaniei Black Friday. Sancțiunea în valoare de 50.000 de lei a fost dată pentru lipsa unor informații referitoare la prețurile de pe pagina prezentare a produselor.
Potrivit unui comunicat al ANPC, comisarii de protecție a consumatorului au constatat că, pe platforma eMAG, lângă preţul vechi la care se aplică reducerea, prin apropierea cursorului mouse-ului de litera (i) apare mesajul: “Preţul tăiat este cel mai mic preţ la care a fost vândut produsul în ultimele 30 de zile”. Astfel, nu exista nicio altă informaţie care să prezinte durata promoţiei (reducerii), respectiv data de început a acesteia. ”Concret, cumpărătorii nu erau informați de când sunt calculate cele 30 de zile”, au arătat oficialii de la Protecția Consumatorului.
Pe lângă amenda de 50.000 de lei, s-a propus dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte a operatorului economic.
În replică, eMAG a precizat că aspectele sesizate de ANPC privind afişarea perioadei campaniei au fost rezolvate prompt, iar clienţii nu au fost afectaţi.
”Am pus la dispoziţia autorităţilor în mod transparent informaţiile necesare privind organizarea campaniilor promoţionale la eMAG. De asemenea, ANPC a verificat zeci de preţuri din cadrul campaniei Black Friday, dar şi din alte promoţii şi nu a constatat nicio abatere privind aplicarea reducerii conform legii, la cel mai mic preţ din ultimele 30 de zile. În plus, ca o dovadă suplimentară de transparenţă, am construit un ghid de marcaje şi caracteristici ale produselor, care este public şi poate fi accesat de oricine pe pagina noastră de informaţii sau printr-o simplă căutare pe eMAG: https://www.emag.ro/info/ghid-de-marcaje-produse-si-preturi.
Considerăm că eforturile autorităţilor de a susţine transparenţa informaţiilor sunt în interesul clienţilor şi au rolul de a creşte încrederea acestora în comercianţi”, a transmis eMAG.
În total, în timpul campaniilor de Black Friday, 20 de operatori care promovau reduceri speciale în această perioadă au fost amendați. Au fost aplicate sancțiuni în valoare totală de 585.000 de lei pentru mai multe motive, printre care vânzări la prețuri așa-zis reduse, dar care nu erau cele mai mici practicate în ultimele 30 de zile.
Pe lângă eMAG, au fost sancționați și alți comercianți, printre care Altex, Jysk, Orange, Flanco sau Elefant.