“Suntem singurul județ din țară care a declanșat o campanie atât de amplă de descurajare a flotanților electorali. De aceea observăm o atenuare a fenomenului față de anul 2020. Urmărim să eliminăm pe termen lung acest tip de comportament, iar alegerile să se desfășoare cu spirit civic, democratic și civilizat”, a precizat prefectul Dumitru Țiplea.
a convocat o ședință de lucru privind campania de verificări a flotanților de la nivelul județului Bihor, care a fost demarată cu scopul de a descuraja posibilele fraude electorale.
La ședință au participat conducătorii Inspectoratului de Poliție Județean Bihor și Direcției Județene de Evidență a Populației Bihor. Discuțiile au vizat stadiul campaniei de verificări în teren demarată prin ordinul prefectului emis în 17 aprilie, privind modul de respectare a legislației pentru acordarea vizei de flotant la nivelul județului Bihor în perioada 01 ianuarie – 10 aprilie 2024.
Verificările în teren au fost efectuate zilnic, începând cu 18 aprilie, de către echipe mixte, compuse din cadre ale Inspectoratului Județean de Poliție Bihor și Inspectoratului Județean de Jandarmi Bihor. Conform raportului intermediar prezentat, în urma centralizării constatărilor au fost verificate 2464 de reședințe din 16 unități administrativ-teritoriale, fiind efectuate atât vizite în teren la locațiile declarate, cât și controale ale Direcției Județene de Evidență a Populației Bihor privind documentele care au stat la baza emiterii vizelor de flotant.
Reamintim că la inițiativa Instituției Prefectului – județul Bihor au fost demarate în anul 2020, tot în contextul alegerilor locale, verificări ale flotanților soldate cu sancțiuni și dosare penale, fiind demarată totodată și o campanie de informare prin videoconferințe, circulare și informările periodice a primăriilor, precum și comunicări publice prin mass-media, cu privire la modificările legislației în domeniul vizelor de flotant. Astfel, din analiza datelor preliminare se constată că, la nivelul județului Bihor, numărul flotanților a scăzut cu cca 50% față de anul 2020, în contextul în care la nivel național se înregistrează creșteri cu până la 110%.
Conform procedurilor legale, următoarea etapă va consta în verificări cu proprietarii imobilelor și notificări directe a flotanților a căror situație necesită clarificări suplimentare, urmând ca deciziile de anulare a vizelor de flotanți să fie implementate la nivel central de către Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor.
“