La clasele a XI-a și a XII-a, Matematica a fost scoasă din trunchiul comun pentru elevii cu profil pedagogic, conform acestui document.Anuntul vine după scandalul iscat în jurul orelor de istorie și geografie. Conform proiectului Ministerului Educației, în trunchiul comun, elevii de la specializarea pedagogia învățământului primar au matematică doar în clasele a IX-a și a X-a. În ultimii doi ani de liceu, matematica a fost scoasă din trunchiul comun.De remarcat este că elevii claselor a XI-a și a XII-a au disciplina „Matematică aplicată” în CDEOȘ (curriculum la decizia elevului din oferta școlii). Acest lucru înseamnă că elevii de la pedagogic, care aleg disciplina de mai sus, vor avea în ultimii doi ani de liceu o oră pe săptămână de matematică aplicată.
Liceenii de la pedagogic au în CS (curriculum de specialitate) o oră pe săptămână de „Aritmetică” la clasa a IX-a . În clasa a X-a, potrivit noilor planuri-cadru, au o oră pe săptămână de „Didactica specialității – matematică”, în CS. În clasele a XI-a și a XII-a, la disciplina „ȘTIAM” vor avea aplicații pentru clasele primare. Disciplina ȘTIAM va fi predată de profesorii de matematică/științe, conform proiectului cu planurile-cadru.În prezent, elevii de la pedagogic au matematica inclusă în trunchiul comun pentru toți cei 4 ani de liceu.
Profesorul Cătălin Ciupală a explicat la TVRInfo ce înseamnă pentru o viitoare învățătoare să nu facă matematică în ultimii 2 ani de liceu: „Dacă ai o viitoare învățătoare care nu face deloc matematică în clasele a XI-a – a XII-a, se duce la facultate, nu face deloc matematică, dar face didactica matematicii, ce didactică să faci dacă tu nu ai nici măcar o bază? După aceea, se va duce în învățământul primar, unde va trebui să predea matematică și să predea niște concepte, astfel încât copiii respectivi să poată avea un viitor cât de cât în regulă. Păi dacă tu nu știi lucrurile acestea, dacă nu le-ai făcut, ce să poți preda, cum să poți preda, ce le poți explica copiilor?”. „Privesc cu îngrijorare câteva direcții. 1 – noi vom trăi într-o societate super tehnologizată, ori o societate în care tehnologia va fi vioara întâi, ca să spun așa, este o tehnologie în care trebuie să înțelegi lumea în care se află altfel decât până acum. Concret, de exemplu, în profilul absolventului, în profilul umanist, în profilul real, acolo se specifică foarte clar fundamentele domeniului AI. Păi, chestia asta fără matematică superioară nu poți. Pur și simplu nu poți. Dacă tu, de exemplu, tai 2 ore de la uman și pui în profilul (absolventului – n.red) cum funcționează AI-ul, practic, nu știu, cred că nu știi despre ce vorbești. O altă situație pe care o privesc cu foarte mare îngrijorare: noi trebuie să privim aceste planuri-cadru și prin prisma viitorilor absolvenți care vor preda în sistem. Concret, la clasele cu profil pedagogic dispar 2 ore de matematică. Păi 2 ore de matematică pe care le lași la dispoziția elevului, ținând cont că el s-ar putea să nu-și aleagă matematica, da”, a spus profesorul Ciupala.