Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP) le oferă celor interesați posibilitatea de a afla care sunt posturile vacante sau ocupate din administrația publică din România. Acestea pot fi consultate pe site-ul ANFP, unde pot pot fi filtrate după mai multe criterii. Este pentru prima dată de la introducerea, în 2010, a sistemului informatic de gestiune a funcțiilor publice, când sunt oferite publicului date privind posturile vacante și cele ocupate din instituțiile publice locale și centrale.
Accesul la informații privind posturile vacante sau ocupate se face prin interogarea bazei de date a Sistemului informatic integrat de management al funcţiilor publice şi al funcționarilor publici.
În căutare doritorii pot aplica unele filtre, respectiv:
- Tipul instituției publice: teritorial, central sau local;
- Denumirea instituției;
- Județul de interes;
- Localitatea de interes;
- Situația postului: ocupat, temporar ocupat, vacant sau temporar vacante;
- Categorii de funcții publice;
- Gradul profesional și clasa;
- Tipul departamentului în care există postul;
- Coordonate ca sex sau vârstă pentru posturile ocupate.
Datele obținute pot fi exportate în format CSV pentru a fi folosite ulterior.
”În prezent, ANFP folosește soluții software, atât în activitatea internă, cât și în relația cu departamentele de resurse umane din instituțiile publice, (…) la care au fost implementate funcționalități noi (Sistemul electronic de gestiune a documentelor, aplicația consilierilor de etică etc.). Sistemul a fost creat prin resurse proprii ale Agenției şi a fost dezvoltat prin activităţi în cadrul proiectelor cu finanțare externă”, se arată într-un comunicat al Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.