Articol realizat de Renate Popescu – expert contabil, președintele CECCAR Bihor
Ai încredere în contabilul tău, cere-i sfatul atunci când începi o afacere, atunci când dezvolți o afacere, atunci când înregistrezi un declin în afacere. Tratează-l cu respectul cuvenit, pune-l la locul care i se cuvine, în boardul companiei, iar efectul se va reflecta în maximizarea acurateții deciziilor luate de către echipa de management.
Se practică tot mai mult în prezent externalizarea serviciilor contabile către un cabinet sau o firmă de contabilitate membră CECCAR, iar acest fapt mărește gradul de informare al antreprenorului, pentru că dacă alege această variantă beneficiază de o experiență mult mai vastă a profesionistului contabil, pentru că spețele cu care se întâlnește acel expert contabil în profesie nu pot decât să aducă beneficii suplimentare. Stimați antreprenori, banii pe care îi investiți într-un contabil bun îi investiți de fapt în confortul dvs.
De ce un expert contabil membru CECCAR? Iată câteva argumente:
- Pentru că atunci când înființezi o societate, ONG, PFA, întreprindere individuală, companie de interes privat sau public, profesionistul contabil te ghidează în conceperea planului de business,
- Pentru că îți alege cea mai optimă variantă din punct de vedere fiscal pentru derularea afacerii, te ajută să cunoști care sunt obligațiile față de organele fiscale pe care le ai încă de la începutul afacerii
- Pentru că te îndrumă la organizarea activității, etapă cu etapă, în cadrul fiecărui departament un contabil poate interveni sugestii care sunt bine de luat în considerare
- Pentru că te ajută la alegerea soluției software cea mai potrivită, elaborarea calculației costurilor bunurilor și a tarifelor pentru servicii, îți face recomandări pentru optimizarea cheltuielilor și să obții astfel o rată a profitului cât mai ridicată
- Pentru că îți îndeplinește toate formalitățile privitoare la angajații tăi, ceea ce înseamnă întocmire contracte de muncă, fișe de post, state de plată a salariilor, evidența salariaților prin aplicația Revisal, te reprezintă în relația cu Inspectoratul Teritorial de Muncă
- Pentru că stă alături de tine, iar de cele mai multe ori chiar singur, atunci când ai controale de la ANAF, ITM ș.a.
- Pentru că cine altcineva îți întocmește documentația pentru a obține credite bancare sau contracte de leasing, iar apoi situațiile periodic solicitate în derularea contractelor?
Ce fac profesioniștii contabili în acestă perioadă, în care am început să ne îngrijorăm cu toții la gândul ”ce va urma după?”, când suntem cu toții într-o situație fără precedent? Analizează împreună cu antreprenorii situația firmei și măsura în care este afectată continuitatea activității, evaluează impactul crizei COVID-19 asupra afacerii și posibilitățile de a accesa pârghiile fiscale puse la dispoziție de Guvernul României.
În ce privește costurile cu forța de muncă, contabilii au analizat alternativele prevăzute de Codul Muncii și anume: munca la domiciliu, telemunca, șomajul tehnic, concediul de odihnă, recuperarea orelor suplimentare, reducerea programului de muncă de la 5 la 4 zile pe săptămână. A fost șomajul tehnic, urmat de subvenția de 41,5% acordată angajaților care au fost în șomaj tehnic, iar profesioniștii contabili s-au ocupat de documentația necesară obținerii acestor îndemnizații, ceea ce a însemnat optimizarea costurilor cu forța de muncă, pentru că o parte din banii cheltuiți pentru angajați au fost astfel recuperați.
Guvernul a instituit unele măsuri fiscale benefice mediului de afaceri, referitoare la bonificații pentru plata la termen a impozitului pe profit, respectiv a impozitului pe venitul microîntreprinderilor. Este vorba de bonificația de 5% din impozitul pe profit acordată companiilor din categoria marilor contribuabili, respectiv de 10% din impozitul pe profit acordată companiilor din categoria contribuabililor mijlocii și bonificația de 10% din impozitul pe venitul microîntreprinderilor. În cazul companiilor din domeniul HoReCa, acestea beneficiază de scutire la plata impozitului specific în cazul în care care și-au întrerupt total sau parțial activitatea.
O altă facilitate fiscală constă în scutirea la plata accesoriilor pentru neplata sau plata cu întârziere a obligațiilor la bugetul de stat, astfel că se poate ajusta revizui cash-flow-ul în sensul efectuării cu prioritate a altor plăți (bănci, furnizori).
Sunt și alte măsuri pe care Guvernul le are în vedere și care se află în faza de proiecte legislative, măsuri menite a ușura efortul companiilor și a antreprenorilor de a depăși această perioadă.
Suntem cu toții atenți la ce se întâmplă și la ce va urma. Am afirmat și altădată, colegii mei nu și-au întrerupt activitatea în perioada pandemiei COVID-19. Pentru mulți dintre ei chiar a fost un plus de efort, pentru că accesarea tuturor facilităților și măsurilor instituite de Guvern a însemnat o muncă în plus.
Pregătirea profesională pe care CECCAR o asigură membrilor săi în domeniul contabil, fiscal, resurse umane și salarizare, expertiză contabilă și altele, informarea periodică a membrilor privind noutățile din economie, contribuie la formarea unui excelent profesionist contabil.
Implicarea CECCAR este solicitată tot mai mult de către forurile legislative în elaborarea, completarea și modificarea actelor normative, datorită faptului că profesioniștii contabili iau pulsul businessului din toate sectoarele economiei.
Și nu întâmplător deviza noastră este:
”Contați pe noi, contați cu noi. Întotdeauna!”
Renate Popescu
Expert contabil,
Președinte C.E.C.C.A.R filiala Bihor
0745.590.451
renate.popescu@gmail.com