Potrivit statisticii publicate de Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autoturisme, piața moto din România a înregistrat o creștere de 22,8% în primele zece luni ale anului, față de datele raportate în aceeași perioadă din 2019. Asta în ciuda faptului că pandemia a afectat în primăvară vânzările principalilor distribuitori din domeniu.
Segmentul motocicletelor a consemnat un salt al înmatriculărilor de 9,3%, arată datele Asociației. În schimb, vânzările de ATV au crescut cu 46%, de la un an la altul. Pe de altă parte, scuterele au consemnat o scădere de 9%.
Aceeași analiză arată că anul 2020 a debutat cu o creștere consistentă pe piața moto din România, după care luna aprilie a reflectat impactul pandemiei COVID-19, cu o scădere abruptă de 59,1%.
În topul mărcilor preferate la motociclete, primul loc este ocupat de BMW – cu 348 de unități vândute, urmat de Honda – cu 319 unități, Kawasaki – cu 209 unități, Yamaha – cu 184 și KTM – cu 153 de unități.De asemenea, la scutere, primele cinci poziții sunt ocupate de Piaggio – cu 97 de exemplare, Yamaha – 70, SYM – 57, BMW – 36 și Honda – 24.
ATV-urile preferate rămân cele de la CF MOTO, cu 1.451 de unități vândute, Linhai – cu 315 unități și TGB – cu 155 de unități.