“Da, se poate!” acesta este îndemnul celor din Self-Up, un mic grup de tineri studenți de la Facultatea de Inginerie Managerială și Tehnologică din Oradea, care, sub coordonarea doamnei conf.dr. Delia Pop, au organizat AntreprenorIng 2.0.
AntreprenorIng este un eveniment național dedicat studenților din domeniul de studii Inginerie și management, un eveniment creat de studenți pentru studenți, susținut de către Universitatea din Oradea, Fundația Comunitară Oradea prin programul Bursa talentelor, Asociația de Inginerie Integrată și Management Industrial și mediul de afaceri bihorean.
Pentru această a doua ediție, AntreprenorIng a fost gândit de cei de la Self-Up cu o structură mai complexă prin care s-a dorit o eficiență mai mare a procesului de învățare prin care trec studenții. Astfel, o primă etapă se numește “START antreprenoriat!”, în care echipe de câte doi studenți sunt provocate la un concurs de planuri de afaceri care trebuie să formalizeze o idee smart de afaceri. În timpul concursului și la finalul acestuia studenții vor fi mentorați de către membrii juriului concursului, care sunt antreprenori cu experiență, părerile și ideile acestora vor valida și/sau direcționa ideea și planul pe care l-au gândit echipele de studenți. Această parte a AntreprenorIng a inclus și două sesiuni de public speaking susținute de către antreprenori de succes din Oradea.
A doua parte a evenimentului va avea loc în primăvara 2021, când, într-un incubator de afaceri, studenții vor aprofunda antreprenoriatul cu ajutorul unor oameni implicați activ în domeniu: mentori, angels, reprezentanți ai unor fonduri de investiții dar și specialiști de la Registrul Comerțului, ANAF etc. În același timp, ideile de afaceri ale studenților vor fi plantate fizic la Stâna de Vale, zonă grav afectată de furtuna din 2017. Idei lor de afaceri vor prinde în mod simbolic rădăcini și vor deveni un mod de a se reîntoarce la ideea de AntreprenorIng.
Sâmbătă dimineața s-a dat startul concursului de planuri de afaceri, concurs care a reușit să adune la un loc nu mai puțin de 40 de studenți, reprezentând 20 de echipe, studenți care studiază la 8 facultăți din mari centre universitare: Cluj-Napoca, Iași, Brașov, Sibiu, Alba Iulia și Oradea. Din cauza situației pandemice, evenimentul s-a desfășurat în mediul online, ceea ce a reprezentat o nouă provocare atât pentru organizatori, cât și pentru participanți.
Cele 12 ore de concurs au cuprins atât patru sesiuni de prezentare de către studenți a propriilor planuri de afaceri, cât și două calupuri de public-speaking susținute de patru antreprenori de succes din mediul de afaceri bihorean. Juriul concursului a fost format din Florin Capotă, cofounder la agenția de marketing Blackboard, Bogdan Băbălău, Marketing Regional Account Manager la Bittnet Group, din zona de antreprenoriat, și Delia Pop, conferențiar universitar la Universitatea din Oradea. Cu multă deschidere și pasiune au vorbit despre ei și despre afacerilor lor Daniel Galea, de la Piața 9, Rareș Codrean, de la Helion Group, Linda Șereș, de la Ristretto, și Răzvan Comănici, de la agenția de marketing Blackboard. Experiența lor în antreprenoriat este un bun model al modului în care antreprenoriatul poate împlini vieți și cariere dacă în spatele acestui fapt se află pasiune, muncă, perseverență, respect și viziune.
Evenimentul a generat reacții foarte pozitive, fiind considerat un real succes de către studenți, antreprenori, cadrele didactice implicate precum și de către invitați. Cei din Self-Up se pregătesc deja pentru a doua parte a evenimentului ce urmează să aibă loc în primăvară, dar, încurajați de succesul de acum, au început să planifice și pentru AntreprenorIng 3.0.
Mai multe detalii, pe pagina de Facebook SelfUp Oradea.
(ADVERTORIAL)