Ministerul Finanțelor Publice a lansat în dezbatere publică proiectul de Ordin pentru completarea articolului 2 din Procedura de anulare a obligaţiilor de plată accesorii, aprobată prin Ordinul ministrului Finanţelor Publice (OMFP) nr. 2100/2020.
Scopul acestui proiect este clarificarea dispoziţiilor OMFP 2100/2020, respectiv a definiţiei obligaţiilor bugetare restante. Astfel, pentru accesarea facilităţilor prevăzute de OUG 69/2020, sunt considerate restante şi obligaţiile bugetare datorate de debitorul aflat în insolvenţă pentru care s-a împlinit scadenţa până la data de 31 martie 2020, inclusiv, independent de existenţa unui tabel de creanţe sau a unui program de plată a creanţelor.
De asemenea, în aceeași Notă de fundamentare, se menționează că, prin facilitatea fiscală constând în anularea accesoriilor, se urmărește susținerea firmelor aflate în dificultate financiară din cauza epidemiei COVID-19 și, implicit, păstrarea locurilor de muncă.
În referatul de aprobare transmis de către Ministerul Finanțelor se arată că, prin reglementarea propusă prin proiectul de ordin, nu se instituie un drept al debitorului aflat în insolvență de a beneficia de facilitățile fiscale. Temeiul în baza căruia se poate naște dreptul debitorului aflat în insolvență se regăsește în OUG 69/2020.
DOCUMENT – Proiect de ordin pentru completarea articolului 2 din Procedura de anulare a obligaţiilor de plată accesorii, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 2100/2020