Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) încep controalele la furnizorii de energie electrică. Asta după ce clienții au reclamat că, odată cu liberalizarea pieței, facturile au fost majorate.
Potrivit comunicatului transmis de către ANRE, acțiunile de control la furnizorii de energie electrică vor consta în:
- verificarea utilizării unor eventuale practici comerciale incorecte sau înșelătoare în relația cu consumatorii de energie electrică (ANPC);
- verificarea modului în care sunt respectate dispozițiile legale privind transmiterea către consumator a confirmării încheierii contractului, pe un suport durabil, într-un termen rezonabil din momentul încheierii contractului la distanță şi cel târziu la momentul livrării produselor sau înainte de începerea prestării serviciului solicitat (ANPC);
- verificarea modului în care sunt respectate dispozițiile legale privind emiterea lunară a facturii pentru energia electrică furnizată clienților finali alimentați în regim de serviciu universal (ANRE);
- verificarea modului în care sunt respectate dispozițiile legale privind facturarea de către furnizor a consumului energiei electrice în perioada cuprinsă între două citiri consecutive a aparatului de măsurare efectuate de operatorul de rețea (ANRE);
- verificarea respectării de către furnizorii de ultimă instanță a obligației de a-și informa, pe tot parcursul anului 2021, clienţii casnici beneficiari de serviciu universal cu privire la ofertele concurenţiale proprii aplicabile şi la dreptul de a încheia un contract pe piaţa concurenţială cu oricare furnizor licențiat (ANRE).
Pe măsura finalizării, concluziile acțiunilor de control desfășurate la furnizorii de energie electrică vor fi făcute publice.