Formularele pentru somaj tehnic în caz de stare de urgenţă, alertă sau asediu au fost modificate. Ordinul Ministerului Muncii și Protecției Sociale nr. 214 din 2021 pentru aprobarea modelului documentelor prevăzute la art. 531 alin. (12) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii a fost publicat în Monitorul Oficial.
Așadar, Codul muncii a fost modificat și s-a reglementat acordarea șomajului tehnic către salariați suportat din bugetul fondului asigurărilor de șomaj în situația în care angajatorul își suspendă sau își reduce activitatea din cauza declarării stării de asediu sau a stării de urgență.
Indemnizația pentru acordarea șomajului tehnic este 75% din salariul brut fără a depăși 75% din salariul mediu brut, iar pentru decontarea acestuia angajatorii depun la agențiile pentru ocuparea forței de muncă următoarele documente:
- o cerere datată și semnată:
- o declarație pe proprie răspundere a angajatorului privind suspendarea activității:
- lista persoanelor ce beneficiază de indemnizație:
Această cerere se aplică doar în situația în care România intră în stare de urgență, alertă ori asediu. Asta înseamnă că, în momentul de față, nu are aplicare.