Compania americană de telecomunicații Verizon Communications a încheiat, luni, un acord cu fondul de investiții private Apollo Global pentru vânzarea diviziei sale media, care include și cunoscutul Yahoo!, anunță agenția Reuters. 5 miliarde de dolari este valoarea tranzacției în urma căreia Verizon înstrăinează 90% din companiile sale media.
În cadrul acestei tranzacții, Verizon va primi 4,25 miliarde de dolari în numerar, acțiuni în valoare de 750 de milioane de dolari și va păstra o participație de 10% din afaceri. Totul reprezintă aproximativ jumătate din ceea ce plătise pentru brandurile Yahoo! și AOL în 2017, respectiv în 2014, când le-a achiziționat.
În anii 2000, Yahoo! era una dintre cele mai mari companii de tehnologie din lume, fiind cotată la 125 de miliarde de dolari, conform Business Insider. În 2008, Microsoft a oferit peste 44 de miliarde de dolari pentru a cumpăra compania, dar fără succes. În 2017, Verizon a achiziționat Yahoo! pentru 4,5 miliarde de dolari.
Vânzarea diviziei sale media vine după ce Verizon a vândut, în 2018, rețeaua foto Flickr, în 2019 platforma de blogging Tumblr, pentru o sumă neprecizată, și, în 2020, site-ul de știri Huffington Post către BuzzFeed.
Ccompania de telecomunicații din New York a încercat să se dezvolte pe o piață online extrem de competitivă, dominată de Facebook și Google, dar a renunțat și și-a concentrat resursele în domeniul dezvoltării 5G, scrie Reuters.