Actul de înstrăinare-dobândire a mijloacelor de transport poate fi încheiat și în formă electronică și semnat cu semnătură electronică, se arată într-un proiect de ordonanță pe care Ministerul Finanțelor l-a pus în dezbatere publică. Documentul prevede și posibilitatea transmiterii online către autorități a contractului de vânzare-cumpărare.
Proiectul de ordonanță pentru modificarea și completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal arată că un contract de vânzare a unui autovehicul poate fi încheiat electronic între persoane care au domiciliul fiscal în România, dar și între persoane cu domiciliul fiscal în România și persoane care nu au domiciliul fiscal în România.
Întocmit în acest fel, actul de înstrăinare-dobândire a mijloacelor de transport va fi utilizat astfel:
a) un exemplar semnat electronic de ambele părți rămâne la persoana care înstrăinează;
b) un exemplar semnat electronic de ambele părți rămâne la persoana care dobândește;
c) un exemplar rămâne în arhiva organelor fiscale locale implicate.
d) un exemplar se depune la organul competent privind înmatricularea/ înregistrarea/radierea mijloacelor de transport.
Proiectul prevede că un contract semnat cu semnătură electronică ”se comunică electronic în vederea radierii/înregistrării/înmatriculării mijlocului de transport de către persoana care înstrăinează, de către persoana care dobândește sau de către persoana împuternicită, după caz, autorităților implicate”.
Administrația fiscală de care ține persoana care înstrăinează mijlocul de transport îi transmite electronic acesteia sau împuternicitului acesteia un exemplar al actului de înstrăinare-dobândire a mijloacelor de transport încheiat în formă electronică, completat și semnat cu semnătură electronică.
”Organul fiscal local de la domiciliul persoanei care dobândește mijlocul de transport completează un exemplar al actului de înstrăinare-dobândire a mijloacelor de transport încheiat în formă electronică (…), pe care îl transmite electronic (părților din contract – n.n.), semnat cu semnătura electronică”, mai prevede proiectul de ordonanță.
În situația în care organul fiscal local nu beneficiază de semnătură electronică, documentul completat se transmite sub formă scanată cu mențiunea letrică ”Conform cu originalul”.
Prevederile supuse dezbaterii publice mai arată că orice alte documente necesare și obligatorii, cu excepția actului de înstrăinare-dobândire a mijloacelor de transport întocmit în formă electronică și semnat cu semnătură electronică, se pot depune pe suport hârtie sau electronic, conform procedurilor stabilite de organul competent.
”În cazul unei hotărâri judecătorești care consfințește faptul că o persoană a pierdut dreptul de proprietate asupra mijlocului de transport, aceasta se poate depune la organul fiscal local în formă electronică sub formă scanată cu mențiunea letrică ”Conform cu originalul” și semnată electronic (…) de către contribuabil”, se mai arată în proiect.
DOCUMENT – Proiect de Ordonanță pentru modificarea și completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal: