O versiune nouă a dosarului electronic va fi disponibilă, de miercuri, 8 septembrie, pentru Curtea de Apel Oradea și instanțele din circumscripția acesteia. Aceasta oferă facilități suplimentare de accesare rapidă a documentelor ce constituie dosarul electronic, a anunțat Curtea de Apel din Oradea. Măsura este o continuare a demersurilor inițiate în 2015 pentru facilitarea accesului justițiabililor la dosarul electronic.
Accesul la noua versiune a dosarului electronic se va realiza prin depunerea la instanța pe rolul căreia se află dosarul a unei cereri de acces. Aceasta va putea fi descărcată de pe portalul fiecărei instanțe, urmând a fi transmisă acesteia fie în format electronic (PDF), fie în format fizic, prin depunerea la registratură (personal sau prin serviciul poștal). În cerere trebuie indicate numărul de telefon și adresa de e-mail a solicitantului.
După introducerea adresei de email și a numărului de telefon în aplicația Ecris, solicitantului i se va comunica un link, pe adresa de email indicată, prin accesarea căruia vor putea fi vizualizate documentele din dosarul electronic.
”Dosarul electronic poate fi accesat prin intermediul paginii de internet www.curteadeapeloradea.ro, secțiunea Dosar electronic. După introducerea adresei de email, selectarea instanței la care se află dosarul și acționarea butonului ”Autentifică”, solicitantul va primi un SMS la numărul de telefon indicat, cu un cod de validare, iar după introducerea acestuia în aplicație, solicitantul va avea acces la dosar”, se arată într-un comunicat al biroului de informare și relații publice al Curții de Apel Oradea.
În paralel, va fi funcțională aplicația Infodosar, pentru care părților li s-a comunicat parola de acces la dosarul electronic.
Justițiabilii au posibilitatea să opteze pentru comunicarea actelor de procedură în format electronic pe adresa de e-mail indicată. Procedura de comunicare se va considera îndeplinită sub condiția accesării de către justițiabil, în termen de 3 zile de la comunicare, a link-ului de acces primit pe adresa de e-mail. În cazul în care solicitantul nu va accesa link-ul în termenul menționat, procedura de comunicare se va realiza prin intermediul serviciului poștal.
”Pentru instituțiile cu care există încheiate acorduri de colaborare privind citarea și comunicarea actelor de procedură în format electronic, procedura de comunicare se va considera îndeplinită la momentul transmiterii către destinatar a actului de procedură în format electronic pe adresa de e-mail indicată de fiecare instituție pentru primirea corespondenței”, a mai transmis biroul de informații și relații publice al Curții de Apel Oradea.
DOCUMENT – Comunicatul Curții de Apel Oradea referitor la noua versiune a dosarului electronic: