Unul dintre cele mai solicitate acte – certificatul de atestare fiscală – va putea fi obținut online, a anunțat președintele Autorității pentru Digitalizarea României, Octavian Oprea. Acesta a precizat că și notarii vor avea acces la document, astfel că românii nu vor mai trebui să-l prezinte atunci când fac o tranzacție imobiliară.
Certificatul de atestare fiscală este un document prin care se dovedește modul de îndeplinire a obligațiilor de plată a impozitelor, taxelor, contribuțiilor, precum și a altor venituri datorate de către contribuabil (persoană fizică sau persoană juridică). Actul este eliberat de finanțele locale și arată care sunt obligațiile de plată rămase restante în ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii de eliberare.
Cetățenii vor putea obține online acest document și nu vor trebui să-l prezinte când fac o tranzacție imobiliară pentru că notarii vor avea acces la el și îl vor putea descărca în format electronic.
Potrivit luba.ro, președintele Autorității pentru Digitalizarea României, Octavian Oprea, a declarat la Smart Transformation Forum 2021 că sistemul va fi implementat în curând: „E vorba de accesarea certificatului de atestare fiscală atât de cetățean, dar mai ales de notarii publici, care operează tranzacții imobiliare și care solicitau de fiecare dată cetățeanului acel certificat de atestare fiscală. Nu va mai fi nevoie de acest certificat de atestare fiscală, pentru că notarul îl va putea descărca în format electronic, semnat calificat de către primăria respectivă și, în același timp, vom pune la dispoziția cetățeanului o interfață prin care își va putea descărca, la rândul lui, acest certificat de atestare fiscală, care să îi ateste că nu are datorii față de administrația publică locală unde își are domiciliul.”