Direcția Generală Antifraudă (DGAF) începe o campanie de verificări ce vizează câștigurile nedeclarate obținute din activități desfășurate platforme audio-video online și pe rețelele de socializare. Sunt vizate persoane din domenii diferite, cum ar fi media, IT, gastronomie, călătorii ori muzică, relatează profit.ro.
Inspectorii antifraudă vor să se asigure că toți cei ce câștigă din postările online declară veniturile la ANAF. Controalele vizează toate formele de evaziune fiscală.
“Persoanele identificate şi verificate operează/administrează canale de YouTube sau pagini de socializare pe principalele site-uri social media, încarcă poze/materiale audio-video şi activează în domeniile: muzical, media, IT, gastronomie, călătorii“, spun reprezentanții Direcției Antifraudă.
Dacă anul trecut, controalele au fost limitate în contextul restricțiilor cauzate de COVID-19, în acest an, inspectorii Antifraudă au mărit volumul activităților. În prima jumătate a acestui an au fost de două ori și jumătate mai multe controale față de cele din prima jumătate a anului trecut, iar amenzile au fost de peste șase ori mai mari.