”Majoritatea tinerilor se confruntă cu inteligență emoțională sub medie” – este constatarea psihologului Elizabeth Balla, din cadrul Academiei de Business și Leadership Open Tribe, în urma evaluării mai multor copii din 12 școli din Oradea. O inteligență emoțională scăzută implică lipsa responsabilității, a relaționării și lipsa autocontrolului, respectiv o stimă de sine scăzută, explică Elizabeth Balla, care a vorbit într-un interviu pentru BihorJust despre importanța pregătirii tinerilor pentru a face față provocărilor vieții, dar și despre dezvoltarea abilităților antreprenoriale a acestora.
SCURTĂ PREZENTARE: Elizabeth Balla – Academia de Business şi Leadership Open Tribe
Născută în Beiuș, în 1967
Școala generală absolvită în satul natal, Uileacu de Beiuș, urmată de Liceul “Samuil Vulcan” din Beiuș. După absolvirea liceului am intrat în câmpul muncii, unde am dobândit o experiență vastă în cadrul Cooperativei de Producție, Achiziții și Desfacere a Mărfurilor (CPADM), respectiv la Direcția Muncii și Protecției Sociale Bihor. Am urmat cursurile facultății de Inginerie în domeniul economic.
Toate aceste experienţe contribuie la antreprenorul şi liderul care sunt astăzi. De timpuriu am simțit nevoia sprijinului unui mentor care să îmi ghideze viaţa şi cariera.
Am trecut printr-o boală crâncenă, iar viaţa mi-a oferit o nouă şansă, fapt care m-a marcat și m-a determinat să studiez psihicul uman, fiind convinsă că acesta este cauza bolilor. Am urmat a doua facultate, cea de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, urmată de un Masterat în acelaşi domeniu, specializarea Psihologie Clinică. La scurt timp am absolvit Academia de Metafizică de la Budapesta.
Am îmbrățișat meseria de profesor şi am început să predau materiile din domeniul socio-uman. Dorind să ajut oamenii în dezvoltarea inteligenţei lor emoţionale, mi-am deschis un cabinet individual de psihologie clinică şi hipnoterapie.
După studii ample şi o experienţă considerabilă cu oamenii, am început să dezvolt o afacere, mentorând o echipă formată din numeroşi lideri. M-am alăturat echipei John Maxwell Team şi am devenit coach, trainer şi public speaker certificat, precum şi consultant în analiza comportamentală.
Experiența obținută în urma succesului trăit prin educația copilului meu, succes concretizat prin obținerea statutului de doctorand la renumita universitate Sorbona, m-a îndemnat să susțin și alți părinți în demersul educării copiilor lor. Astfel s-a născut în mintea mea ideea unei Academii de business şi leadership.
”Tinerii conștienți de emoțiile lor, vor gestiona rațional și calm situații dificile”
Reporter: Cu ce se ocupă Academia de Business şi Leadership Open Tribe?
Elizabeth Balla: Aria noastră principală este dezvoltarea inteligenței emoționale a copiilor și adolescenților, pregătirea pentru examene și evaluări naționale, lucrând cu precădere la mindset-ul acestora, precum și la stabilirea unui țel, spre a face față stresului și pentru a-și găsi o direcție în viață.
Pe lângă dezvoltarea inteligenței emoționale, suntem acreditați în ceea ce privește dezvoltarea abilităților antreprenoriale, astfel tinerii dobândesc și inteligența financiară.
Reporter: Aveți programe dedicate atât copiilor, cât și adolescenților și adulților. Ce vor învăța cei ce se înscriu la cursuri?
Elizabeth Balla: Acești copii și tineri vor fi bine pregătiți pentru provocările vieții. Devenind conștienți de emoțiile lor, vor gestiona rațional și calm situații dificile. Dobândesc simțul responsabilității, al disciplinei și al perseverenței, acestea fiind câteva valori și principii pe care ne axăm în cadrul cursurilor si programelor noastre.
Construirea inteligenței emoționale este un proces care nu se încheie niciodată, astfel că avem diferite programe atât pentru antreprenori, cât și pentru oamenii din firmele lor.
Reporter: Cu cine vor lucra cei ce se înscriu în program? Din cine este formată echipă?
Elizabeth Balla: Având în vedere cultura și principiile care reprezintă Academia de Business şi Leadership Open Tribe, noi susținem și promovăm autenticitatea. Nu poți să predai ceea ce tu nu ești. Acesta este și motivul pentru care echipa noastră este formată din specialiști în domeniul în care își susțin cursurile – psihologi, coach-i, traineri, economiști, un profesor universitar pentru dezvoltarea abilităților de comunicare și în limba engleză, respectiv antreprenori cu experiență.
Sprijin pentru părinți
Reporter: Cum decurg cursurile? Online, fizic?
Elizabeth Balla: Programele noastre sunt derulate, când este posibil, prin întâlnire fizică. Și consilierile părinților au loc față în față, în timp ce educația parentală, cuprinsă tot în acest program, se derulează online. Acest program cuprinde și o monitorizare atentă, zilnică, a copiilor din punct de vedere al cititului consecvent, după care copiii conștientizează cele citite.
Durata cursului variază în funcție de programul recomandat, respectiv 3-6 luni, termen la care majoritatea părinților cer continuitate.
Reporter: De ce ar apela părinții la dumneavoastră?
Elizabeth Balla: Programele noastre vin ca un sprijin pentru părinţi, ajutându-le copiii să trăiască prin prisma unor valori fundamentale, precum: responsabilitatea, încrederea în sine, perseverenţa, integritatea, munca în echipă, etc. Într-o lume a schimbărilor, însuşirea acestor valori devine mai relevantă ca oricând. Ele vin în sprijinul dezvoltării inteligenţei emoţionale şi a unor abilităţi esenţiale, precum gestionarea emoţiilor, contribuind astfel semnificativ la îmbunătăţirea relaţionării cu părinţii, dascălii şi prietenii.
Majoritatea persoanelor care sunt încrise la Academia Open Tribe au venit printr-o recomandare. Suntem căutați de părinți care conștientizează importanța dezvoltării copiilor la nivel emoțional și financiar.
Reporter: Care este primul pas în momentul în care părintele vine cu copilul? I se face celui mic un test de inteligență emoțională?
Elizabeth Balla: După ce părintele și-a dat acordul pentru a ne permite să evaluăm copilul, are loc testarea care cuprinde mai mulți pași: evaluarea tipului de personalitate din punct de vedere comportamental, evaluarea inteligenței emoționale, respectiv testul arborelui, în funcție de vârstă. Ulterior are loc întâlnirea cu părintele, individual, pentru a-i transmite cele constatate.
”58,94 % din copiii evaluați au o inteligență emoțională sub medie”
Reporter: Care au fost părerile celor ce au apelat la dumneavoastră?
Elizabeth Balla: Având în vedere că în fiecare domeniu părerile sunt împărțite, ceea ce putem să vă confirmăm este că rata de fidelizare se ridică la un nivel de 70%.
Reporter: Câte teste au fost efectuate în școli până acum și care este situația actuală? Când vor fi gata statisticile?
Elizabeth Balla: La Oradea, în 12 școli au fost livrate 3900 de vouchere gratuite. În urma implicării cadrelor didactice, 486 de copii s-au prezentat pentru evaluare. După efectuarea testelor, echipa a constatat următoarele: 58,94 % din copiii evaluați au o inteligență emoțională sub medie. Statisticile pentru școli sunt finalizate, urmează să fie transmise către IȘJ Bihor, respectiv directorilor și diriginților din școlile vizate.
Reporter: Se confruntă elevii cu probleme emoționale? Din ce ați observat până acum, care sunt principalele dificultăți pe care le au tinerii din această generație?
Elizabeth Balla: Așa cum reiese și din statistica efectuată, majoritatea tinerilor se confruntă cu inteligență emoțională sub medie. O inteligență emoțională scăzută implică lipsa responsabilității, a relaționării și lipsa autocontrolului, respectiv o stimă de sine scăzută. Adulții se confruntă cu probleme de relaționare, lipsa motivației și gestionarea eșecurilor din viața de zi cu zi.
Reporter: Care sunt perspectivele de viitor?
Elizabeth Balla: Am început extinderea în toată țara și am pornit câteva programe la nivel de București. Ne propunem să continuăm și proiectul care vizează taberele pentru copii. Aceste tabere au fost organizate la cererea părinților. Programele de dezvoltare personală au fost susținute și în limba engleză de către cadru didactic de la Universitatea Sorbona. Dorim să dezvoltăm un mediu de creștere în care să pregătim tânăra generație să facă o diferență în societate.