Directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), Paul Anghel, atrage atenția asupra reducerilor de iarnă, aplicate deja de unele magazine. Într-o postare pe pagina sa de Facebook, el îi sfătuiește pe consumatori să fie extrem de vigilenți, să se informeze asupra produselor pe care doresc să le cumpere și să verifice bine prețurile înainte de a face o achiziție.
”Prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referintă. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.”, spune Paul Anghel.
Potrivit directorului ANPC, vânzările cu preț redus, indiferent de tipul acestora trebuie să respecte o serie de reguli de fixare și publicitate a prețurilor. Astfel, orice operator economic care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse identice.
Totodată, consumatorul poate contacta operatorul economic prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vanzare sau a condițiilor de livrare. Modul în care răspunde la aceste întrebări le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozității vânzătorului
Este important de știut că, un client care a primit produsul comandat pe internet, are dreptul de a denunța contractual și 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulțumit de el, fără să invoce vreun motiv, mai spune directorul ANPC.