Jocurile pe calculator ar putea fi recunoscute ca sport și în România. Liderul PNL Florin Cîțu a depus, în Senat, o propunere legislativă de modificare a legii 69/2000 a educației fizice și sportului, prin introducerea noțiunii de sport electronic.
Potrivit propunerii, sportul electronic este definit drept ”activitatea desfășurată în cadrul unui mediu virtual, prin utilizarea unui calculator sau a unui dispozitiv electronic, într-o formă organizată și competitivă, printr-o participare individuală sau în echipă și care să conducă la obținerea de rezultate în competiții de orice nivel”. Un jucător de sport electronic va putea fi considerat „orice persoană fizică, cu vârsta de peste 14 ani, care își folosește abilitățile intelectuale în cadrul unui mediu virtual, într-o formă organizată și competitivă și este legitimat în registrul jucătorilor de sporturi electronice din România”.
Documentul mai cuprinde termeni precum ”organizație de sporturi electronice” (E-club), competiție de jocuri electronice (E-competition) sau „arenă de sporturi electronice” (E-sport arena).
Potrivit informațiilor Asociației Dezvoltatorilor de Jocuri Video din România, la nivel național există 8.000 de jucători amatori și profesioniști, 50 de cluburi sportive, 4 competiții naționale de e-sports, 10 manageri și 50 administratori din categoria de gaming. La aceștia se adaugă 80 designeri, 15 social-media manageri, 15 antreprenori și 20 de analiști, dar și influenceri care lucrează pentru promovarea sporturilor electronice.
Anul trecut, industria e-sports din România a atins o valoare de 3,2 milioane de lei, existând prognoze potrivit cărora în 2023 ar putea ajunge la 12 milioane de lei.