Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) se modernizează. Fiscul lansează aplicația pe mobil și pregătește lansarea unui portal nou care va avea servicii noi pentru utilizatori. Potrivit Profit.ro, vor apărea formularele fiscale web, SPV va avea și funcții noi – videoconferință și mesagerie – și noi tipuri de plăți, și va fi implementat dosarul electronic și administrare pe bază de profil.
Așadar, conform sursei citate, ANAF va lansa aplicația mobilă ANAF, disponibile pe Android și IOS, care va cuprinde servicii electronice noi pentru contribuabili, prin mijloace mobile. Printre serviciile electronice din aplicație se vor regăsi calendarul obligațiilor fiscale, buletinul informativ ANAF, vizualizarea demersurilor din SPV ori funcția de mesagerie.
Totodată, vor fi introduse noi funcții în SPV, după cum urmează:
- emitere solutii fiscale individuale anticipate;
- emitere acorduri de pret in avans;
- solutionarea contestatiilor depuse impotriva actelor administrative fiscale;
- medierea -serviciu oferit debitorilor;
- servicii electronice aferente integrarii e-Factura;
- modernizarea serviciului de interogare registre;
- implementarea ”dosarului electronic”;
- serviciul de notivicari SPV;
- extinderea sistemului de plati electronice pentru realizarea si a altor tipuri de plati prin intermediul SPV;
- extinderi functionale – extinderea sistemului de profiluri si de roluri utilizate in cadrul SPV;
- integrarea in noul SPV a unor modalitati noi de interactiune cu functionarii ANAF;
- aplicatie extranet pentru comunicarea tertelor institutii cu SPV.
Proiectul va avea o durată de implementare de cel mult 18 luni. Temele vizuale reprezintă prouneri de la care se va pleca pentru portalul internet ANAF, care să fie afișate corespunzător de pe desktop, utilizând browsere web, de pe mobil, cu afișare de tip responsive, cât și pentru aplicația mobilă ce trebuie dezvoltată.