Firma de curierat Sameday a reacționat după ce Autoritatea Națională de Supraveghere a anunțat că i-a aplicat o amendă pentru că baza de date cu informații despre 26.000 de clienți a ajuns spre vânzare pe internet. Reprezentanții companiei susțin că incidentul a avut loc în 2020, iar persoanele în cauză nu ar fi fost afectate.
”Informarea de presă emisă de ANSPDCP, din data de 11 iulie 2022, este despre un incident care a avut loc în anul 2020, despre care compania și-a exprimat punctul de vedere și la momentul respectiv. În data de 7 aprilie 2020, Sameday a luat la cunoștință o situație neprevăzută, neautorizată și ilegală, care a compromis confidențialitata anumitor date cu caracter personal”, a transmis Ioana Duca, reprezentantul Sameday.
În informarea trimisă BihorJust se arată că, în urma evaluării riscurilor asupra drepturilor și libertăților persoanelor vizat, breșa de securitate a fost încadrată ca având un nivel de ”gravitate mică”, ceea ce înseamnă că persoanele fizice nu au fost afectate.
În precizările companiei Sameday se mai precizează că sistemul de comunicare a fost înlocuit cu unul care să permită doar acces de scriere aplicației instalate pe lockere, iar întreaga comunicare cu device-urile fizice a fost mutată pe un VPN, care a permis ca accesul la sistemele cloud să se facă doar prin intermediul acestuia.
DOCUMENT – Comunicatul companiei Sameday: