Guvernul a adoptat, miercuri, o Ordonanţă cu privire la actele de stare civilă, care prevede crearea cadrului legal necesar operaţionalizării proiectului “Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă” (SIIEASC). Concret, se instituie posibilitatea cetăţenilor de a depune cererile în materie de stare civilă la oricare serviciu public comunitar local de evidenţă a persoanelor sau primărie, în acord cu evoluţia tehnologică, astfel încât să fie simplificate procedurile specifice.
Totodată, ordonanţa prevede stabilirea competenţei de soluţionare a cererilor în materie de stare civilă de către serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor sau primăria la care este depusă cererea, astfel încât să se faciliteze obţinerea documentelor de stare civilă şi reducerea timpului alocat soluţionării.
Proiectul mai stabilește și un termen pentru întocmirea actului de naştere în situația declarării tardive a copilului, dar nu mai târziu de un an de la naştere. În aceste cazuri, întocmirea actului de naştere se va face la cererea scrisă a declarantului, în termen de până la 30 de zile de la data solicitării.
”Când declaraţia de naştere a fost făcută după expirarea termenelor prevăzute la art. 141 alin. (1), dar nu mai târziu de un an de la naştere, întocmirea actului de naştere se face la cererea scrisă a declarantului, cu aprobarea primarului unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază s-a produs evenimentul, respectiv a şefului misiunii diplomatice sau al oficiului consular de carieră a/al României acreditată/acreditat să exercite funcții consulare în statul pe teritoriul căruia s-a produs evenimentul, în termen de până la 30 de zile de la data solicitării.”, scrie în actul normativ.
DOCUMENT – Ordonanță pentru modificarea şi completarea Legii nr. nr.119/1996 cu privire la actele de stare civilă: