Profesorii de la International School of Oradea (ISO), o școală din sistemul Lumina – din care face parte și Liceul Internațional de Informatică București, cel care dă majoritatea olimpicilor României -, au participat, în această toamnă, la un schimb de experiență la International School of Hellerup, liceul cu cel mai înalt punctaj DP (International Baccalaureate Diploma Programme – Programul de Diplomă al Bacalaureatului Internațional) din Danemarca. Dascălii școlii orădene au avut drept scop identificarea ideilor și energiei specifice unei școli de top din Occident.
Învățământ axat pe elev
Considerat unul de succes, modelul danez de învățământ se dorește a fi implementat de peste un deceniu în România. Principiul pe care se bazează e acela că elevul trebuie să meargă cu drag la școală.
Școala-model vizitată în capitala Danemarcei – International School of Hellerup – are peste 600 de elevi. “Am dorit să vedem cum se face învățământul axat pe elev și sprijinul educațional și emoțional care se acordă elevilor individual, într-o școală model. Am observat care este impactul modelului de educație individuală asupra evaluării, raportării, feedback-ului, legătura cu învățarea diferențiată și colaborarea dintre personalul școlii și familie. Ne-am bucurat să vedem că ISO urmează deja aceleași strategii educaționale, a explicat Ahmet Dundar, directorul ISO.
Cadrele didactice din Oradea au asistat la mai multe lecții de la grădiniță, nivel primar, gimnazial și liceal și au dialogat cu conducerile departamentelor școlii, cu elevii și cu profesorii.
“Am purtat discuții și despre planul de dezvoltare managerial al școlii și cum se monitorizează acesta, cum se adună și prelucrează datele”, a spus Carmen Ungur, director învățământ preșcolar al International School of Oradea.
Alături de reprezentanți ISO, în cadrul acestui schimb de experiență au participat și cadre didactice de la Liceul Internațional de Informatică București.
International Baccalaureate Diploma Programme – Programul de Diplomă al Bacalaureatului Internațional este un program educațional cu o durată de doi ani, destinat elevilor cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani. Programul oferă o diplomă acceptată la nivel internațional pentru accederea în învățământul superior, fiind recunoscută de universități din întreaga lume.