Administratorul a două magazine s-a trezit cu o factură uriașă la curent. Bărbatul susține că furnizorul de energie electrică nu i-a luat în calcul indexul pe care l-a trimis după ce și-a citit contorul
53000 de lei după recalcularea consumului de la începutul anului și până în prezent
Acesta și-a povestit oful pe un grup de pe Facebook, și spune că i s-a cerut să plătească peste 53000 de lei, fără a avea alte restanțe. Totodată, menționează și faptul că nu a mai primit facturi de trei luni.
”Am întâmpinat următoarea problema cu Enel: după 3 luni de neemitere a facturilor de către Enel, am primit azi o factură cu recalcularea consumului de la începutul anului până acuma!
Eu până pe 31.07.2022 eram la zi cu plățile, iar kWh îl aveam la 0.75 lei, azi am primit factură cu toți kWh consumați de la 1 ianuarie cu prețul 1.3 Lei din care mi-au scăzut cei 0.75 pe care i-am plătit deja. Adică la ce am plătit până la 31.07.2022 ei mi-au mai băgat 0.55 lei kWh!”, a scris bărbatul pe Grupul antreprenorilor din România.
Bărbatul a postat și o poză cu factura de la Enel și a precizat că a încheiat contractul de furnizare a curentului pe firmă, contract care era valabil până în luna iulie.
”Una peste alta ne-am trezit că avem de plată suma de 53.000 lei. Este legal așa ceva?? Am mai observat că nu mi-au luat în considerare autocitirea indexului, iar ei nu au citit indexul de mai bine de 6 luni, facturile fiind emise estimativ! Consumul nostru nu este mic, avem 2 magazine alimentare de proximitate ( undeva la 7000 kWh/ luna ambele)!”
(…)Persoană juridică, am verificat acuma și am contract Enel fix care a fost valabil până pe 23.07.2022, deci nu aveau de ce să regularizeze prețul înainte de perioada aia!”, menționează administratorul magazinelor.
Alți români, aceeași situație
Imediat după ce postarea a fost făcută, mai mulți români au povestit că sunt în situații similare:
“Același lucru și la mine, de la o plată medie de 3300-3400 lei mi-au dat acum două facturi, una de 10894 cu un consum din aprilie și până acum, cică regularizare, pe firmă, și una de 3180….14.000 lei.”
“La fel am pățit și eu la Electrica. Mi-au recalculat și au emis o factură cu o diferență de 7000 lei până la 1.7 lei. (Consum pers fizică). Nici mie nu mi-au luat citirea în seamă. Am fost la sediu, la directoare, call center, dar susțineau același lucru. Că e ok calculat. Le-am achitat și m-am mutat la hidro, unde am 0.70 indiferent de consum timp de un an. Mi-aș fi dorit să fac verificări și eventual un proces, dar nu am din păcate bani pentru așa ceva.”
“Și nouă ne-a venit o factură uriașă de regularizare pe o perioadă de 2 ani și jumătate invocând pandemia pentru nerespectarea termenului de 3 luni pentru regularizare! Mai ciudat este că nici acum nu a venit nimeni să facă citirea, ci s-a autocitit contorul!”