Registrele obligatorii de contabilitate și documentele justificative în baza cărora se fac înregistrările în contabilitate vor fi arhivate numai cinci ani. În acest sens, Camera Deputaților a votat proiectul pentru modificarea Legii contabilității cu 233 de voturi ”pentru”. Până acum, obligația de arhivare era pe o perioadă de zece ani.
„Persoanele care utilizează sisteme informatice de prelucrare automată a datelor au obligaţia să asigure prelucrarea datelor înregistrate în contabilitate în conformitate cu reglementările contabile aplicabile, controlul şi păstrarea acestora pe suporturi tehnice timp de 5 ani calculaţi de la data de 1 iulie a anului următor celui încheierii exerciţiului financiar în care au fost întocmite.”, se arată în textul legii.
„Registrele de contabilitate obligatorii şi documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitatea financiară se păstrează în arhiva acestor persoane timp de 5 ani calculaţi de la data de 1 iulie a anului următor celui încheierii exerciţiului financiar în care au fost întocmite”, mai prevede actul normativ.
Totodată, proiectul se referă și la firmele care sunt obligate să utilizeze case de marcat. Și în acest caz, memoria fiscală a acestor aparate va trebui să permită acumularea și conservarea de date timp de cinci ani, în loc de zece ani cum este acum.
De asemenea, regula păstrării timp de cinci ani va fi introdusă și pentru obligația de arhivare a registrului special folosit când o casă de marcat este defectă.
DOCUMENT – Lege pentru modificarea Legii contabilităţii nr. 82/1991, precum şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale: