Proiectul privind traseele cicloturistice Velo Apuseni depus în parteneriat de CJ Bihor, CJ Alba și CJ Cluj se află pe locul 5 din 10 poziții în urma evaluării la Ministerul Dezvoltării. Velo Apuseni a obținut 33.08 puncte. Pe prima poziție cu 48,18 puncte e proiectul depus de Consiliul Județean Suceava – ConsiliulJudețean Bistrița-Năsăud – Consiliul Județean Mureș.Anunțul finalizării evaluării cererilor de finanțare a fost făcut de Ministerul Dezvoltării. “Este vorba de cererile de finanțare depuse de Consiliile Județene pentru amenajarea de trasee cicloturistice, finanțate prin Componenta 11 – Turism și cultură, a Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR)” – anunță ministrul dezvoltării, Cseke Attila.
Ministerul, prin PNRR, finanțează construcția traseelor cicloturistice care leagă localități din cel puțin trei județe și care facilitează turismul prietenos cu mediul și un stil de viață sănătos.Ministerul a primit 10 cereri de finanțare, toate eligibile, pentru amenajarea a 6.556 km trasee cicloturistice, în valoare totală de 643.635.300 de euro. Bugetul total aferent acestei componente este de 197,5 milioane de euro pentru amenajarea a aproximativ 2.394 km de trasee. La acestea, se adaugă traseele cicloturistice construite pe digurile cursurilor de apă, administrate de Administrația Națională ”Apele Române” (ANAR), din subordinea Ministerului Mediului, pentru care sunt alocate alte 50 milioane de euro, și au fost depuse 7 proiecte, care urmează să fie evaluate și anunțate de Ministerul Dezvoltării.
Velo Apuseni
Traseele cicloturistice vor permite României să participe și să contribuie la reconfigurarea rețelei europene de trasee EuroVelo și a diverselor trasee cicloturistice internaționale.Conform Velo Apuseni, cea mai mare parte a traseului va străbate Munții Apuseni și va avea 780 de kilometri, din care 338 în Bihor. Consiliul Județean Bihor a depus proiectul pentru piste înspre județul Alba, pe rambleul liniei de cale ferată de la Cordău către Holod și înspre Cluj, pe Valea Crișului Repede, urmând digurile Hidroelectrica și drumurile județene. Cealaltă organizației eligibilă, Apele Române vrea piste în zona Valea Ierului – Barcău. În Alba traseul va avea între 82-100 km, iar în Cluj vor fi 210 km de piste.