Cruciada începută de consilierul USR Emil Popa împotriva Companiei de Apă Oradea are noi dimensiune după ce muncitorii care s-au străduit să repare o avarie au ajuns la concluzia că sunt cu mâinile legate pentru că municipiul Beiuș nu are piese de schimb pentru a finaliza lucrarea. Motivul e că acestea zăceau într-un deposit din Oradea și situația e rezultatul unei supra centralizării practicate de CAO și a transformării sucursalei Beiuș în punct de lucru. Aceasta în condițiile în care dezvoltarea orașului e centrată pe dezvoltarea turistică. Un non sens în condițiile în care stațiunea turistică Beiuș se află cu acest serviciu la discreția unor angajați din Oradea.
A unei conduceri care a decis c aachizițiile să se facă centralizat, de la Oradea, iar piesele de schimb să stea tot în depozitul din Oradea .Consilierul Emil Popa s-a dus să vadă și de această dată ce se întâmplă în teren după ce a aflat că apa în oraș lipsea în urma unei avarii: Iată ce spune Emil Popa:
„Știți oare de ce a rămas ieri Beiușul fără apă până la miezul nopții? Motivul este unul aiuritor și incredibil având în vedere că vorbim despre un municipiu și despre o companie care se pretinde profesionistă! Am rămas fără apă atâta timp pentru că n-au fost piese de schimb și a fost nevoie să se meargă după ele la Oradea! Rușine Compania de Apă Oradea pentru că ați lăsat Beiușul fără apă!
În orașul nostru există încă magistrale de apă, vechi, dar încă funcționale, care riscă însă în orice moment să cedeze. Lucru bine știut de cei din companie de la vlădică la opincă. Cu toate acestea, conducerea de la Oradea a decis în ca toate achizițiile să se facă centralizat, de la Oradea, iar piesele de schimb să stea tot în depozitul din Oradea că la Beiuș încurcă. Iar când inevitabilul și previzibilul s-a întâmplat, adică marți 28 februarie, la intersecția străzii Biruinței cu N. Cristescu s-a produs avaria. Am fost și eu la locul avariei și am văzut cum muncitorii se străduiau să facă reparația doar că s-au văzut nevoiți ca, după ce au identificat problema săpând în jurul locului pe unde ieșea apa, să dea și o fugă până la Oradea, să completeze formulare pentru a justifica birocrația și să aducă piesele necesare reparației. Apoi, abia la 12 noaptea, după ce au petrecut timpul în frig, apă și noroi așteptând să ajungă cele necesare pentru repararea avariei, s-a reușit repornirea apei.
Vă reamintesc că, în luna Ianuarie, Compania de Apă Oradea a decis să facă un pas mai departe în umilirea beiușenilor și să transforme sucursala Beiuș în punct de lucru. Adică în loc să ajute la eficientizarea furnizării serviciilor la noi, le-au îngreunat și mai mult. Indiferent de cost și consecințe, indiferent că un oraș, stațiune turistică de interes local cum este Beiușul, rămâne fără apă, iar în unele zone și fără încălzire din același motiv. Acum, dacă vrem să-i tragem la răspundere pe cei vinovați că au rezolvat o problemă de 2-3 ore în jumătate de zi, ar trebui să mergem la Oradea să stăm pe la uși, pentru a ni se râde în nas.
Este o dovadă în plus că demersul pe care l-am început de ieșire din această asociere păguboasă cu CAO este perfect justificat și trebuie să avem propriul serviciu de apă-canal, independent de Oradea! Totodată demonstrează că profesionalismul celor de la centru este doar un mit și că pe oamenii ăia nu-i interesează furnizarea unor servicii de calitate, ci doar profitul, doar banii beiușenilor!”