Franța a fost model mereu pentru România, indiferent că a fost vorba de administrație, cultură sau modă. Poate că a venit vremea să se adopte și modelul francez agreat acum de marii retaileri pentru a veni în sprijinul populației. Este și propunerea deputatului PSD Bihor Ioan Mang, vicepreședinte al Comisiei pentru Industrii și Servicii din Camera Deputaților.
<Retailerii francezi au fost de acord cu solicitarea guvernului francez să ofere cel mai mic preţ posibil la produsele alimentare de bază pentru a ajuta populatia din Franta.
Cred ca este necesar sa le solicitam sa faca acelasi lucru si in Romania, unde cetatenii se confrunta cu probleme mai mari decat cei din Franta! >, spune parlamentarul bihorean. Aceasta dup[ ce retailerii francezi au fost de acord să ofere cel mai mic preţ posibil la produsele alimentare de bază, pentru a ajuta gospodăriile să facă faţă inflaţiei accelerate.
Marjele de profit ale lanţurilor de supermarketuri vor suferi un impact de câteva sute de milioane de euro prin oferirea de produse la preţuri reduse cu prilejul unui “trimestru anti-inflaţie”, până în luna iunie. Produsele care vor beneficia de reducere vor fi alese în mod liber de distribuitori şi vor putea varia de la o regiune la alta însă vor putea fi identificate graţie unui logo care include tricolorul şi sloganul “trimestru anti-inflaţie”.
“Acesta este un acord puternic care va fi vizibil şi îi va proteja pe cetăţenii noştri. Lupta cu inflaţia este treaba tuturor”, a spus premierul francez.
Directorul general de la Carrefour SA, Alexandre Bompard a spus că reducerile de preţuri vor fi decise de fiecare lanţ în parte şi vor viza în principal produsele de tip marcă proprie, pentru care există cea mai mare marjă de manevră.