În urma anunțului postat pe 3 martie în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) pentru proiectarea și execuția lucrărilor la Centura Beiuș – Etapa II, au fost depuse două oferte.
Două asocieri de firme sunt interesate de realizarea proiectului, respectiv: (1) Asociere: Drum Asfalt (Leader), Ile Viorel Construct și (2) Asociere: Trebor Drum Construct (Leader), Inrotur, Delta Antrepriza de Construcții și Montaj 93.
Valoarea totală estimată a proiectului este cuprinsă între 16.357.659,77 și 17.993.425,75 lei, fără TVA. Urmează evaluarea tehnică și financiară a ofertelor.
Etapa II a Centurii Beiuș va avea o lungime de 2 kilometri, înspre localitatea Delani și două benzi, câte una pe sens, din DN76. Noul tronson va face legătura între Centura Beiuș și DJ 764 Beiuș – Roșia – Aleșd și va asigura accesul către viitorul Parc Industrial Beiuș.
„Cei care vin dinspre Roșia și vor să meargă spre Ștei, nu mai trebuie să tranziteze Municipiul Beiuș, ci vor putea să meargă pe această centură și să evite ambuteiajele din municipiu. Scopul va fi să ajungem din urmă lucrările de la Centura Beiuș. Aceea este mai complexă, pentru că presupune viaducte și pasaje. Acest braț nu are decât niște sensuri giratorii, unul pentru accesul în parcul industrial, celălalt la intersecția cu drumul județean spre Delani”, a precizat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor.
Lucrările la Centura Beiuș – Etapa I au început în luna februarie 2023. Lungimea traseului este de 7,33 de kilometri. Șoseaua va avea două benzi de circulație, câte una pe sens, iar profilul transversal cuprinde următoarele caracteristici: lățimea părții carosabile – 7 metri + supralărgiri, lățimea benzii de încadrare – 2 x 0,75 metri, lățimea acostamentului – 2 x1,70 metri.
Finanțarea este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional de Infrastructură Mare 2014 – 2020, prin parteneriatul cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.