Experiență trăită de Akos Molnar, soția și copilul său, într-o stație de tramvai din central Oradiei chiar în preajma Paștelui e una care nu trebuie să se mai repete.Din păcate nu e prima dată când fostul voluntar de la Salvamont Bihor, care a rămas în scaun cu rotile în urma unui accident la schi, nu e la primul episode. S-a întâmplat și în urmă cu săptămână, iar Andreea soția lui Akos spune că încă de atunci a scris un un email către conducerea OTL pentru a explica cum sunt tratați orădenii în scaun cu rotile.
< Ca și azi, după stat în stație o ora și 15 minute, am mers acasă pe jos, toți 3, 4 kilometri. Seara, pe întuneric și frig. Înțeleg ca nu toate tramvaiele sunt accesibile, nu se poate, asta e, înțelegem. Dar am întrebat unde putem găsi programul de circulație al tramvaielor accesibile, să ne putem și noi programa un traseu. Ca așa degeaba sunt accesibile unele. Nu putem sta cu orele prin stații. Încă aștept răspunsul lor”, spune Andreea după ce în urmă cu două zile nici tramvaiul care oferea facilități pentru persoanele cu dizabilități nu i-a luat din stație. <Rușine Oradea Transport Local! Stăm în stație, familie cu cărucior de copil și scaun cu rotile.
Vine un tramvai galben, vechi, nu putem urca.Mai stăm cuminți 10 minute. Iar tramvai vechi. Iar nu putem urca.Trec încă zece minute…ni se luminează ochii. Mult așteptatul tramvai albastru, modern, cu rampa.
Se oprește încet in stație, ma uit in ochii vatmanului, ii fac semn politicos sa ne deschidă. Ne așezăm la usa cu rampa și așteptăm sa vina sa o deschidă. Și așteptăm și așteptăm și ușile se închid. Bat cu pumnii în ușă, strig, alo, domnu’! Deschide ușa! Și pleacă! Și mai stam 10 minute, încă un tramvai galben. Și încă 10 minute, încă unul galben…Paste fericit și ție, OTL>, a transmis Andreea, so’ia lui Akos.
320 era indicativul tramvaiului. Directorul OTL Cosmin Nicoruț spune că vamanul susține că nu a primit nici o solicitare să ia o persoană cu dizabilități, dar că va verifica pe camerele de supraveghere și măsurile aplicate vor fi cele mai drastic dacă se adeverește ce spune Andreea. Menționăm că la tramvaiele cu podeaua joasă, la ușa 2 există trapă persoană dizabilități. Acolo există și un buton care, apăsat, obligă vatmanul să coboare trapa. Totul se ântâmplă în contextual în care OTL se lăuda cu un premiu obținut la nivel național, la Concursul intitulat Romanian Passenger Transport Company of the Year, unde au participat peste 5800 de companii de transport de persoane din România. În urma jurizării, OTL a fost desemnată ca ocupanta locului 2 la categoria transport urban.
Compania orădeană s-a remarcat prin tehnologiile moderne implementate pentru pasageri, prin strategiile de atragere și fidelizare a călătorilor, cât și prin îmbunătățirea permanentă a calităților serviciilor: conform și siguranță prin achiziția unor flote performante, consumuri energetice reduse, dar și aplicații care să asigure flexibilitatea.
Akos Molnar, dincolo de activitatea de salvator e cunoscut pentru maniera în care a transmis un mesaj că cei în scaun cu rotile pot să-și învingă limitele. El a fost, anul trecut protagonistul unui concediu de un an, prin Europa. Ako și-a dorit să vadă lumea de la volan, așa că și-a cumpărat un microbuz școlar pe care l-a adaptat nevoilor sale. Și-a luat soția și băiețelul de doar câteva luni și au pornit, împreună, în aventura vieții lor. Au străbătut cu Akos la volan 20 de țări, 390 de zile, 17.000 de kilometri .Recent a reînvățat să schieze cu un monoschi împrumutat.