În decursul zile de 1 mai Consiliul Superior al Magistraturii a anunțat organizarea unei sesiuni de transfer de la instanțele civile la instanțele militare.
Cererile de transfer se formulează în scris și se depun la Consiliul Superior al Magistraturii până în data de 15 mai. Acestea vor fi însoțite de următoarele documente, în două exemplare:
-acte privind identitatea solicitantului, în copie: certificat de naștere, carte de
identitate, certificat de căsătorie, certificat naștere copii și alte acte care reflect starea
civilă, cetățenia și domiciliul;
-documente care atestă studiile absolvite, în copie;
-curriculum vitae;
-declarație pe proprie răspundere referitoare la incompatibilități cu calitatea de ofiter
în activitate;
-ultimul raport de evaluare a activității profesionale; -orice alte acte pe care candidatul le consideră relevante.
Potrivit art. 188 alin.4 și alin.5 din Legea nr. 303/2022, Dobândirea calității de judecător militar sau procuror militar se face prin transfer sau prin procedura de numire a judecătorilor în funcția de procuror și a procurorilor în funcția de judecător, după obținerea avizului conform al Ministerului Apararii Naționale referitor la îndeplinirea condițiilor legale specifice pentru dobândirea calității de ofiter activ în cadrul acestui minister. Avizul conform al Ministerului Apărări Naționale se eliberează în termen de cel mult 60 de zile de la solicitarea Consiliului Superior al Magistraturii. Judecătorii pot fi transferați la instanțele militare și procurorii la parchetele militare dacă au cel puțin grad de tribunal, respectiv de parchet de pe lângă tribunal.”