Este deținătorul premiului „Grigore Bradea”, distincție acordată tinerelor talente din sculptura românească, din 2013. Două lucrări ale artistului vor putea fi văzute la Catedrala „Sfântul Nicolae” a Episcopiei Greco-Catolice de Oradea, iar altele în parcul de la Muzeul Țării Crișurilor.
Create manual, folosind procedura de sudare pentru a asambla firele metalice. Lucările sale reprezintă portrete metalice adesea fragmentate și incomplete în care surprinde spiritualitatea și esența personalităţii personajelor.Expoziţia de sculptură a lui Darius Hulea „Tréfilage III. O tehnică inedită de țesere a metalelor” va fi vernisată în parcul Muzeului Țării Crișurilor fi deschisă publicului în perioada 11 mai – 2 iunie 2023.
Transformarea banalului în preţios l-a cercetat de-a lungul anilor universitari având ca şi pornire sculptura modernă conform conceptului de « drawing the space/drawing in space » (Calder, Picasso, David Smith, etc.), unde o simplă sârmă şi o bucată neregulată de tablă, agăţată într-un punct strategic de echilibru, să povestească ceea ce intuia Calder drept « mişcarea naturii ». ”Armatura nu era altceva decât scheletul formelor pe care mai apoi lutul sau ipsosul, înfăşurându-le, le transformau în volume pline ce dezvoltau ochiului forma tridimensională întreagă. Am ajuns la perfecţionarea acestor armaturi, spre detalii incredibile, astfel încât infinitele bucăţi de sârmă să ne ajute să înţelegem trecerea de la o suprafaţă la alta şi reuşind astfel să înlătur ipsosul şi lutul. Am ajuns să înlocuiesc învelişul acestor forme cu suprafeţe vibrante din metal, cu sârme aglutinate prin puncte ce creează un paralelism «halucinant», ca desen al unor fragmente musculare până la detaliul unui fir de păr ce defineşte chipul celui desenat. Punctele pentru mine sunt asemenea stelelor de pe bolta cerească, ce ne lasă imaginar să desenăm orice animal sau chip dorim. Trebuie doar să avem capacitatea de a uni cu linii toate punctele ce dau acum conturul a ceea ce dorim noi să transmitem”, spune artistul pentru servuscluj.roTransformarea banalului în preţios l-a cercetat de-a lungul anilor universitari având ca şi pornire sculptura modernă conform conceptului de « drawing the space/drawing in space » (Calder, Picasso, David Smith, etc.), unde o simplă sârmă şi o bucată neregulată de tablă, agăţată într-un punct strategic de echilibru, să povestească ceea ce intuia Calder drept « mişcarea naturii ». ”Armatura nu era altceva decât scheletul formelor pe care mai apoi lutul sau ipsosul, înfăşurându-le, le transformau în volume pline ce dezvoltau ochiului forma tridimensională întreagă. Am ajuns la perfecţionarea acestor armaturi, spre detalii incredibile, astfel încât infinitele bucăţi de sârmă să ne ajute să înţelegem trecerea de la o suprafaţă la alta şi reuşind astfel să înlătur ipsosul şi lutul. Am ajuns să înlocuiesc învelişul acestor forme cu suprafeţe vibrante din metal, cu sârme aglutinate prin puncte ce creează un paralelism «halucinant», ca desen al unor fragmente musculare până la detaliul unui fir de păr ce defineşte chipul celui desenat. Punctele pentru mine sunt asemenea stelelor de pe bolta cerească, ce ne lasă imaginar să desenăm orice animal sau chip dorim. Trebuie doar să avem capacitatea de a uni cu linii toate punctele ce dau acum conturul a ceea ce dorim noi să transmitem”, spune artistul.Expoziţia este organizată de Muzeul Ţării Crişurilor Oradea – Complex Muzeal, împreună cu Episcopia Greco – Catolică de Oradea, Asociația Culturală „Simion Bărnuțiu” și Asociația „Țara Celor Trei Crișuri”, în parteneriat cu Consiliul Județean Bihor și Primăria Municipiului Oradea. De asemenea, de la ora 13:00, la Catedrala „Sfântul Nicolae” a Episcopiei Greco-Catolice de Oradea, vor fi expuse două lucrări ale artistului.