19 comercianți, 20 de amenzi în valoare de 187.000 de lei, 9 avertismente. Oprire temporară de la folosire și vânzare produse alimentare în valoare de 6.870 de lei . Oprire definitivă de la comercializare produse alimentare în valoare de 6.745 de lei.
Why Not Us & Flavours, cu sprijinul Visit Oradea a organizat Street Food Festival, evenimentul care s-a ținut în Cetatea Oradea în perioada 4-7 mai. Pe 05.05.2023, Comisariatul Judeţean pentru Protecția Consumatorilor Bihor a derulat o acțiune de control la operatorii economici participanți la festival pentru ”a verifica modul de respectare a legislației în domeniu și pentru a preîntâmpina, astfel, eventualele situații nedorite care să afecteze interesele legitime ale consumatorilor”, se arată într-un comunicat trimis marți de biroul de presă al instituției.
„Comercializarea unor produse și preparate cu data limită de consum depășită sau pentru care nu se putea stabili încadrarea în aceasta, fiind considerate produse nesigure, neasigurarea condițiilor de păstrare recomandate de producător, folosirea unor spații frigorifice cu depuneri de gheață, urme de decongelări repetate, produse cu arsuri de frig; lipsa, de pe etichetele unor produse, a elementelor de identificare-caracterizare, a informațiilor privind ingredientele cu caracter alergen, a declarației nutriționale, ingredientele nefiind așezate în ordinea descrescătoare a ponderii lor în produs și lipsa monitorizării temperaturii din spațiile frigofice de păstrare/expunere. exista o evidență a înlocuirii uleiului pentru prăjit și a celui cu resturi de produse arse, verificarea metrologică pentru mijloacele de măsurare și se foloseau ustensile de bucătărie improprii, care nu pot fi dezinfectate corespunzator, și a unor coșuri pentru reziduuri menajere neprevăzute cu capac„, au fost o parte dintre neregulile constatate de Protecția Consumatorilor Bihor, fără a spune nominal care sunt agenții economici vizați.