Asta a descoperit consilierul local Liviu Sabău Popa (PSD Bihor) și a prezentat într-o conferinţă de presă susținută joi.
În septembrie și decembrie 2022, CAO a luat opt autoutilitare de la Tiriac Auto, cu prețuri cuprinse care variază între 106.505 lei – 217.175 lei, dar și cu 251.335 lei. În magazinul Musette, CAO a cheltuit 4000 de lei, iar într-o parfumerie, în două dăți diferite, 13.500 de lei.Toate cumpărăturile au fost prezentate în contextul în care primarul a anunțat că apa se scumpește cu 25% nu pentru că sunt probleme cu resursele CAO și nici pentru că s-ar face investiții. În luna mai, la finalul ședinței ordinare a CL Oradea, primarul Florin Birta a anunțat creșterea tarifelor la apă – canal, de la 1 mai. El a spus atunci că anul trecut, în plen, cu 24 de voturi pentru și trei abțineri, a fost votat un studiu de fezabilitate al proiectelor de reabilitare a rețelelor, ocazie cu care s-au adoptat și planurile tarifare ale Companiei de Apă Oradea până în 2026.Toate cumpărăturile pot fi văzute pe site-ul Companiei de Apă.
“La parfumerie, s-au făcut cheltuieli de protocol de 5.000 lei. Mă gândesc că fiecare orădean este fericit de creşterea cu 25% a tarifelor CAO pentru a se putea face astfel de cheltuieli… Apoi, avem cheltuieli de 2.200 lei cu organizare masă de protocol şi din nou o parfumerie de 2.500 lei şi tot aşa. Am găsit masă festivă de 8 martie, cheltuieli de 5.800 lei. Mă gândesc că toţi orădenii şi-au permis de 8 martie măcar 5.800 lei pentru a sărbători această zi”, a spus ironic Sabău Popa.Toate acestea au fost făcute în restaurantul orădean Allegria, aparținând soției primarului Florin Birta. Apare și o „masă festivă semnare contract finanțare” apare și suma 5.400 de lei, plata fiind făcută către firma Top Gastro. Consilierul pSD au cerut Companiei de Apă să revină asupra creșterii prețului la apă și să stabilească tariful în funcție de „puterea de cumpărare a orădeanului”.