În decursul zilei de azi, 23 iunie, compania Electrica Furnizare a informat clienții printr-un email cu privire la o tentativă de fraudă electronică făcută în numele lor.
Tentativa de fraudă prin mijloace de plată electronice, constă în transmiterea de notificări către clienții Electrica Furnizare, via aplicații de mesagerie și/sau SMS, cu privire la deconectarea de la rețeaua de energie electrică pe motiv de neplată, aceștia fiind îndemnați să acceseze un link pentru a plăti soldul restant.
Aceștia informează că: ,,Electrica Furnizare transmite mesaje de îndemn la plata facturilor doar prin intermediul mesageriei de tip SMS, link-urile de plată transmise către clienți de pe numărul 1874 ducând către o pagină găzduită de site-ul www.electricafurnizare.ro. În plus, pentru realizarea plății prin accesarea link-ului ce duce către site-ul companiei, clientul trebuie să parcurgă o etapă de validare prealabilă a datelor de identificare: număr loc de consum, cod client, adresă de e-mail. “
Pentru a evita să deveniți victime ale unui fraude prin mijloace de plată electronice, se recomandă următoarele:
Asigurarea că link-ul primit duce către o pagină care este găzduită de site-ul real și că în cadrul acesteia vă este solicitată o validare prealabilă a datelor de identificare.
Neefectuarea plăților în pagini nesecurizate.
O pagină securizată se poate identifica căutând simbolul sub formă de lacăt închis, afișat de browser-ul utilizat, precum și prezența literei „s” (reprezentând termenul „secure” – în condiții de siguranță) la începutul adresei site-ului: „https://”. Aceste elemente indică utilizarea de către site a unei conexiuni securizate, astfel încât informațiile despre tranzacție nu sunt divulgate către terți. Dacă aceste elementele nu sunt disponibile, plata trebuie abandonată.