Primăria Oradea a lansat o licitație împărțită în două loturi. Primul lot include 30 de autobuze electrice de 12 m, șapte stații de încărcare lentă și două stații de încărcare rapidă. Lotul 2 include 10 autobuze electrice de 18 m, trei stații de încărcare lentă și două stații de încărcare rapidă.Valoarea estimată a contractelor pentru cele două loturi este de 130,45 de milioane de lei, durata lor fiind de 10 luni. Termenul limită pentru depunerea ofertei este 11 august.
Prin realizarea achiziţiei de autobuze electrice si a infrastructurii de incarcare aferentă, necesară pentru operarea acestora se obţin următoarele avantaje :
A. creşte gradul de satisfacţie al călătorilor prin:
• creşterea capacităţii de transport pe liniile aglomerate prin reducerea timpilor de îmbarcare / debarcare a călătorilor în staţii şi prin performanţa dinamică a noilor autobuze electrice;
• scăderea timpului de aşteptare în staţii, cu asigurarea regularităţii şi siguranţei circulaţiei, fapt care va determina mulţi posesori de autoturisme să renunţe la folosirea acestora şi să utilizeze transportul public, creşte viteza comercială care oferă rapiditate şi confort, cu vehicule curate, iluminate corespunzător, cu aer condiţionat şi condiţii moderne (Wi-Fi, infotainment, informare vizuală şi audio etc);
• asigurarea unui nivel superior de confort prin imbunatatirea calitatii serviciului de transport public, prin reducerea socurilor si vibratiilor, precum si a nivelului de zgomot generat de autobuzele electrice in mers si in stationare.
• vehiculele electrice nu eliberează pulberi si nici emisii de gaze de esapament, lucru care contribuie la îmbunătățirea sănătatii publice.
B. extinderea reţelei de transport în viitorul apropiat prin prelungirea sau reorganizarea unor linii de autobuze existente pentru a asigura descongestionarea centrului oraşului (inelul 1) şi punerea în valoare a zonelor rezidenţiale nou construite în zona urbană funcțională.
C. reducerea costurilor de exploatare si intretinere (reducerea numarului de ore de manopera necesara pentru reparatii), asigurarea unui grad superior de disponibilitate a parcului de autobuze.
D. imbunatatirea conditiilor de munca pentru personalul de exploatare (posturi de conducere spatioase dotate cu scaune confortabile, aer conditionat, bord modern cu aparat de comanda ce nu necesita efort fizic pentru manevrare, etc).
E. aplicarea politicilor de reducere a emisiilor de CO2.