Vânzările online realizate de persoanele fizice au intrat în vizorul autorităților fiscale în ultimii ani, astfel că acestea au decis să adopte o serie de măsuri pentru a le monitoriza și pentru a determina cazurile în care veniturile astfel obținute sunt declarate, și, în consecință, dacă taxele și impozitele aferente sunt plătite către bugetul de stat.
Cea mai recentă măsură de acest gen, adoptată în urmă cu aproape un an, vizează comercianții care percep plata produselor ramburs. Firmele de curierat din România trebuie să raporteze la ANAF toate operațiunile de livrare cu plata ramburs, efectuate în țară.ANAF face controale fiscale la persoanele fizice care vând online produse cu plata ramburs, în baza informațiilor furnizate de curieri. Prezent la Agro Business Day Marghita pentru a prezenta impozitele și taxele pe care trebuie să le plătească în România oamenii de afaceri din agricultură care își găsesc parteneri la noi, adjunctul ANAF Bihor a explicat ca o paranteză ce efecte are faptul că firmele de curierat trebuie să raporteze plătile ramburs. Marius Fandly spune că așa s-au descoperit situații reale a unui bihorean care aduce telefoane din Dubai și a vândut astfel pe platforme precum olx.ro 1246 de astfel de dispozitive, dar și comercianți care vând sute și mii de obiecte vestimentare, aparent din garderoba personală.
Perioada de stocare a datelor transmise de firmele de curierat către ANAF este de 5 ani, calculată de la data primirii de către organul fiscal central, urmând ca datele să fie șterse automat după împlinirea acestui termen.