Drumul e executat în proporșie de 66%, iar din septembrie urmează să fie demarate lucrările pentru semnalizarea verticală. Din octombrie vor începe lucrările pentru semnalizarea orizontală. Potrivit constructorilor, intenția STRABAG este de a finaliza lucrările până în decembrie 2023, astfel încât drumul să poată fi dat în trafic anul acesta. Termenul de finalizare era martie 2024.
Realizarea lucrărilor la acest drum nu a fost lipsită de provocări. Au fost necesare mult mai multe lucrări de arheologie față de cele menționate în studiul de fezabilitate, au dat exemplu specialiștii STRABAG. De asemenea, a fost necesara ajustarea coridorului autostrazii pentru armonizarea solutiei tehnice cu realitatea din teren, , fapt care a întârziat demararea lucrărilor pentru protejarea și relocarea rețelelor Transgaz.„O altă provocare a fost în zona km 10+300- km 11+020, unde a fost necesară realizarea unei noi soluții față de cea prevăzută în studiul de fezabilitate, prin implementarea unei consolidări cu palplanșe și tiranți, unică în România. Un impediment destul de important a fost întârzierea livrării grinzilor din beton de către furnizor, aspect care a determinat suplimentarea resurselor umane și financiare în vederea recuperării timpilor pierduți”, au explicat profesioniștii STRABAG pentru economica.net.
Drumul de legătură Centura Oradea – Autostrada A3 (18,96 km) este împărțit pe două categorii; astfel, de la km 0+000 până la km 6+350 proiectul are regim de drum national (DN), iar de la km 6+350 până la nodul rutier cu A3 este în regim de Drum Expres (DEx).