S-a semnat un parteneriat între Colegiile Naționale „Emanuil Gojdu” și „Mihai Eminescu” și opt școli din județ: Vârciorog, Bogei, Păgaia, Avram Iancu, Aușeu, Lăzăreni, Chișlaz și Ciumeghiu. Se speră să crească interesul copiilor de la țară față de materiile predate și să crească asfel calitatea actului educațional și cunoștințele de care ei beneficiază.
În acest fel, un profesor din mediul urban va vedea cu ce dificultăți se confruntă din mediul rural și va putea, dacă are o expertiză în plus, să-i sugereze anumite tehnici de predare. De asemenea, cel din mediul rural, va fi încurajat să folosească echipamentele IT la capacitate maximă, e sinteza făcută de inpectorul general școlar Horea Abrudan în ceea ce privește așteptările fată de acest parteneriat.
<S-a constatat atât la nivelul județului Bihor, cât și la nivel național, că există o discrepanță între rezultatele pe care obțin elevii din mediul urban și cei din mediul rural. Profitând de existența acestor dotări ultraperformante, credem că putem pune laolaltă profesori din mediul urban și profesori din mediul rural care să predea copiilor în timp real. Atât copiii din mediul urban, cât și cei din mediul rural, vor putea să adreseze întrebări și să beneficieze de lecțiile interactive pe care cadrele didactice le realizează. Credem că, astfel, vom crea comunități de profesori, grupuri de oameni implicați – pentru că avem astfel de profesori și trebuie să-i punem laolaltă, și vom reuși, ca pe lângă celelalte metode și mijloace pe care le folosim, să reducem aceste decalaje care sunt reliefate de cifre și procente, între copiii din mediul urban și cei din mediul rural>, a explicat inpectorul general școlar Horea Abrudan.
Aceste măsuri au fost luate după o analiză a situației la Evaluare Națională, observându-se că în cazul absolvenților de gimnaziu din mediul rural, cele mai multe medii la Evaluarea Națională sunt între 4 și 6, în timp ce în mediul urban cei mai mulți elevi iau note între 7 și 9.
„ Se constată o discrepanță între mediul rural și cel urban.Dacă vom privi în detaliu, vom vedea că școlile unde, la discipline de examen, și nu numai, sunt mai mulți profesori titulari au rezultate mai bune la examenele naționale decât școlile unde ai un singur titular pe disciplină”, a subliniat Horea Abrudan.