„Lucrările sunt în grafic. Undeva în jur de 15 septembrie vor fi finalizate și va fi dat în circulație acest lot de peste 13 km. Mai au lucrări la capăt ca să facă acea descărcare, astfel încât să fie folosită întreaga bucată de autostradă. S-au înscris în ceea ce și-au asumat inițial”, spunea, pe 9 august, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Tronsonul de autostradă Nușfalău-Suplacu de Barcău, din autostrada A3, s-ar putea deschide săptămâna viitoare, estimeaază Asociația Pro Infrastructura (API). După această deschidere, România trece de borna de 1.000 km de drum de mare viteză. Asociația Pro Infrastructra are informații despre evoluția situației:
„Luăm țipla de pe muzeul A3 Nușfalău-Suplacu de Barcău și atingem borna 1000. Când? Din informațiile noastre pe 22 septembrie, dar data poate fi mutată.
Constructorul bibilește ultimele detalii, iar descărcarea provizorie dinspre Suplacu de Barcău este și ea gata,
Termenul de finalizare, februarie 2023, a fost depășit. Antreprenorul general, Nurol, nu s-a mișcat rău la acest prim contract pe care l-a câștigat în România, dar nici nu a reușit o performanță notabilă.
Mai mult, așa cum v-am spus de nenumărate ori, am fi putut circula pe cei 13,55 kilometri dintre Nușfalău și Porț încă din luna iulie, dar oficialii CNAIR au tergiversat nepermis de mult rezolvarea birocrației aferente descărcării provizorii.
Una peste alta, odată cu această inaugurare, atingem borna de 1000 kilometri aflați în exploatare. Contorizăm 968,31 km de autostradă la care se adaugă cei 39,85 km de drum expres veritabil de pe DEx12 Slatina-Balș.
1008,16 km de drumuri de viteză și… siguranță. Aproximativ o treime din cei 3000 km cât ar trebui să avem în țară pentru o rețea rutieră modernă”