În ședința din data de 27 septembrie 2023, Curtea Constituțională, în cadrul controlului de constituționalitate a priori, cu unanimitate de voturi, a respins, ca neîntemeiată, obiecția de neconstituționalitate formulată de Avocatul Poporului.
Curtea a constatat că Legea pentru modificarea art.2 alin.(4) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. l55/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân este constituțională, în raport de criticile formulate.
În esență, Curtea a reținut că realizarea serviciului specializat de gestionare a câinilor fără stăpân prin persoane juridice și asociații sau fundații din domeniul protecției animalelor nu creează un paralelism legislativ prin raportare la Legea pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân [Pl-x nr.291/2022], întrucât aceasta din urmă nu este în vigoare.
De asemenea, Curtea a mai reținut că legea criticată creează premisa participării entităților din domeniul protecției animalelor la îndeplinirea serviciului specializat de gestionare a câinilor fără stăpân, cu întrunirea exigențelor de calitate a legii.
În ședința din 27 septembrieCurtea Constituțională a amânat pentru data de 2 noiembrie:
– obiecția de neconstituționalitate referitoare la neconstituționalitatea prevederilor art.15 alin.(1) și (3) cu referire la sintagma „adunare generală” și ale art.33 alin.(3) și (4) din Legea tineretului, obiecție formulată de Avocatul Poporului;
– obiecția de neconstituționalitate a Legii pentru modificarea şi completarea Ordonanței Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, obiecție formulată de un număr de 43 de deputați aparținând Grupului parlamentar al Uniunii Salvați România și de un număr de 13 deputați neafiliați.