Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale la sistemul informatic național de supraveghere și monitorizare a datelor fiscale al ANAF a fost publicată în Monitorul Oficial. Începând cu 1 iulie, timp de trei luni, trebuie să facă acest lucru marii contribuabili. Ceilalți au termen până la 31 ianuarie 2021.
Potrivit noilor reguli, firmele care achiziționează aparatele după 1 februarie 2021 trebuie să le conecteze la serverele ANAF la data instalării caselor de marcat electronice.
Sunt exceptați de la această obligație cei care își desfășoară activitatea în zonele în care nu există rețele de comunicații electronice. Aceștia vor depune o declarație în aceleași termene prevăzute în cazul conectării aparatelor fiscale: 30 septembrie pentru contribuabilii mari și 31 ianuarie pentru restul.
În cazul acestora declarația poate fi completată cu ajutorul unui program de asistență pus la dispoziție pe site-ul ANAF, în secțiunea „Descărcare declarații” și se depune în format PDF, cu fișier XML atașat, semnat electronic, prin mijloace de transmitere la distanță.
Potrivit hotnews.ro, care citează date din 2018 ale ANAF, în România ar fi în jur de 800.000 de case de marcat, iar un comunicat recent al Ministerului Finanțelor preciza că la finalul lunii ianuarie 2021 vor fi conectate 550.000 de astfel de aparate.
Ordinul președintelui ANAF referitor la procedura de conectare a aparatelor electronice fiscale la serverele ANAF a fost publicat în Monitorul Oficial 527 din 19 iunie 2020.