Încă trei contracte pentru construcția a peste 60 de km de autostradă în zona Transilvaniei sunt semnate astăzi la Ministerul Transporturilor.
Cele 3 contracte au o valoare însumată de 4,31 miliarde de lei (fără TVA) și sunt finanțate prin Programul Transport.
Primul contract semnat astăzi este cel pentru proiectarea și execuția Secțiunii Suplacu de Barcău- Chiribiș (26,35 km) a Autostrăzii Transilvania. Cosnstrucții ERbașu realizează lucrarea.
Constructorul român are la dispoziție 884,12 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni (6 luni proiectare, 18 luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor și deschiderea circulației pe această secțiune de autostradă.
Celelalte doua contractele semnate astăzi vizează construcția a două tronsoane ale Autostrăzii Sibiu -Făgăras.
Lurările la tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș au fost începute cu 18 ani în urmă, iar apoi abandonate, de americanii de la Bechtel. De altfel, și partea cea mai grea a lucrării, acel viaduct de 1,8 kilometri care trece prin mijlocul unui lacului de acumulare de la Suplacu de Barcău, a fost început dar nefinalizat de Bechtel. În ultimii ani, autorităţile au reziliat mai multe contracte pentru execuţia lucrării acestui tronson din Autostrada Transilvania. După rezilierea contractului cu americanii de la Bechtel, a urmat cel cu spaniolii de la Corsan. Licitația a fost câștigată mai apoi de o firmă românească, Construcții Sibiu, dar contractul nu s-a mai semnat, așa că licitația a fost anulată.Erbașu, câștigătorul inițial, a fost contestat și contestatarul, Drum Asfalt-Trameco (grupul Selina), a câștigat definitiv descalificarea ofertei Erbașu. Iar în 26 iulie 2022, conform datării documentului, CNAIR declară inadmisibilă oferta Drum Asfalt-Trameco. În cle din urmă Erbașu va realiza lucrarea.