În momentul de față, 99% din producția Agricrafters ia calea exportului, către piețe precum Olanda, Germania, UK, Italia, iar de anul acesta și în Orientul Mijlociu.Începând cu sezonul de recoltă iulie-octombrie de anul trecut, 100 de tone de afine proaspete au traversat deja Marea Neagră pentru a ajunge la clienții din Orientul Mijlociu.Povestea impresionantă a companiei Agricrafters are rădăcinile într-o cu totul altă sferă de activitate. În 2005, Gabriel Ciordaș înființa Smartware, o companie de succes, specializată în digital și tehnologia informației. Alături de George Miclos, care a devenit ulterior General Manager al diviziei de agricultură din cadrul Smartware, au decis să înceapă o nouă etapă în lumea agricolă. Au pornit de la necesitatea de a reduce expunerea companiei pe domeniul IT, vizând o diversificare către alte domenii. Potențialul domeniului agricol de a oferi valoare adăugată mare pe o suprafață agricolă relativ redusă, i-a dus către domeniul cultivării afinelor.Pentru Gabriel Ciordaș și echipa sa, a fost o decizie strategică, de natură să eficientizeze costurile logistice per kilogram de produs vândut. Chiar și așa, managerul diviziei de agricultură, spune că românii se confruntă cu o serie de probleme specifice. ”Încă suntem priviți în exterior drept o țară care trebuie să vândă ieftin, deși suntem obligați să respectăm aceleași standarde de calitate. Va fi un proces de lungă durată până când vom reuși să ne desprindem de mentalitatea care ne pune în aceeași categorie cu țări non-UE”, scrie intermodal-logistic .ro
Fermă înființată în cadrul unei companii de marketing și software
Un producător de fructe din România, înființat în cadrul unei companii de marketing și software, vinde afine în Orientul Mijlociu. Afinele din România ajung în supermarketurile din Orientul Mijlociu, datorită unui parteneriat între DP World și producătorul de fructe Agricrafters, conform datelor Profit.ro.Agricrafters, o companie relativ nouă din industria cultivatorilor de fructe proaspete, dar foarte vizionară și ambițioasă, a devenit în ultimii ani un actor important atât pe plan european cât și internațional.
În căutarea excelenței și a performanței, Agricrafters s-a angajat de la început să furnizeze produse de înaltă calitate la prețuri competitive, în toate piețele în care compania se extinde.
Agricrafters este o companie înființată în 2022 și face parte din Smartware Group, care din 2005 oferă software pentru design grafic și servicii de marketing digital.Ferma companiei se află în județul Bihor. Agricrafters a înființat și un centru unde fermierii locali de afine își pot vinde produsele direct pe piețele din Orientul Mijlociu.
Ferma Agricrafters se bucură de patru mari avantaje: lucrează un lot compact, beneficiază de o sursă permanentă de apă, este aproape de infrastructura rutieră modernă și, poate cel mai important, poate accesa forța de muncă disponibilă local pentru lucrările de întreținere și recoltare.
În momentul de față, echipa Agricrafters numără 15 angajați permanenți și până la 50 de zilieri pentru lucrările de întreținere. În vârful de sezon, la momentul recoltării, echipa poate crește chiar și cu până la 600 de oameni.
Pe lângă echipa permanentă Agricrafters beneficiază de suportul total și necondiționat al specialiștilor din cadrul Smartware, care asigură asistența juridică, financiară, contabilă, fiscală, management de proiect și import-export.
Fondatorul Smartware, Gabriel Ciordaș, și George Miclos, care conduce divizia de producție a fructelor, au adoptat o strategie mai puțin obișnuită și au decis să se extindă în agricultură. Inițial, compania vindea produsele în alte țări europene, cum ar fi Olanda, Germania, Regatul Unit și Italia. Dar ambițiile companiei s-au extins și spre piețele din Orientul Mijlociu. Producătorii de fructe din România s-au limitat, de obicei, la vânzările pe piața internă și în țările vecine, fiind împiedicați de lipsa echipamentelor specializate și a infrastructurii necesare să trimită produsele pe distanțe lungi.
Agricrafters își propune să își extindă de zece ori exporturile în Orientul Mijlociu în acest an, nu doar cu afine românești, ci și cu fructe din alte țări europene, precum Portugalia și Spania. “Când am încheiat inițial parteneriatul cu DP World, nu ne așteptam să pătrundem atât de repede pe o nouă piață. Știm că acest parteneriat ne poate ajuta să atingem noi regiuni și limite în anii următori.Experiența anterioară într-un business dinamic, a contat, explică George Miclos: “cred că cel mai mult ne-a ajutat dinamica în gândire și luarea de decizii, precum și modul a privi această oportunitate din perspectiva unui om de afaceri și nu a unui inginer agronom cu experiență. Pentru noi cifrele vorbesc întotdeauna” spune George Miclos pentru intermodal-logistics.ro