Autorizația este emisă pentru lucrări de 1,96 miliarde lei.
Încep lucrările pentru modernizarea și electrificarea lotului 4 al Magistralei CFR 300 Cluj-Napoca – Oradea. Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru modernizarea lotului 4 Aleșd – Frontieră Ungaria, unul dintre cele mai dificile tronsoane dintre cele opt mari contracte PNRR pe M 100 Caransebeș – Timișoara – Arad, respectiv M 300 Cluj – Oradea. Durata de execuție a lucrărilor este de 36 luni.CFR Infrastructură și constructorul WeBuild (Italia) au semnat în decembrie 2022 contractul de 2,4 miliarde lei pentru modernizarea lotului 4 al Magistralei M 300 Cluj-Napoca – Oradea. Contractul pentru lotul 4 Aleșd – Frontieră Ungaria este finanțat din PNRR, iar lungimea lotului este de 47 de kilometri. Pe lotul 4, din totalul celor 47 de kilometri, pe un tronson de 18 kilometri va fi linie dublă nouă, scrie economedia.ro.
Pe lotul 4, din totalul celor 47 de kilometri, pe un tronson de 18 kilometri va fi linie dublă nouă.
„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că miercuri 7 decembrie 2022 a fost semnat contractul în valoare de 2,41 miliarde lei pentru elaborarea proiectului tehnic și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pentru Lotul 4 Aleșd – Frontieră, aferent obiectivului de investiții “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil. Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, reprezentantă de domnul Ion Simu Alexandru, Director General, și Asocierea Webuild SPA – Impresa Pizzarotti & C SPA – Salcef SPA Cluj-Napoca – Episcopia Bihor Lot 4, reprezentată de domnul Francesco Benabe, au semnat miercuri, 7 decembrie 2022, în prezența Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, domnul Sorin Grindeanu, contractul în valoare de 2.416.850.365,99 lei, fără TVA, pentru proiectarea și execuția lucrărilor pe secțiunea Aleșd – Frontieră (Lotul 4), aferentă obiectivului Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km), pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă. Asocierea Webuild SPA – Impresa Pizzarotti&C SPA – Salcef SPA va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea Aleșd – Frontieră, în lungime de 46,74 km, lucrări civile în stațiile Tileagd, Oradea Est, Oradea și Episcopia Bihor, halta de mișcare Oșorhei, 4 puncte de oprire – Țețchea, Telechiu, Săbolciu și Săcădat –, modernizarea lucrărilor de artă – 9 poduri și 17 podețe, reabilitarea a 6 pasaje inferioare, 2 pasaje inferioare noi, la Tileagd și Oradea, sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu, inclusiv dublarea liniei pe 18 km”, a transmis CFR Infrastructură.
Ministerul Transporturilor a emis pe 29 februarie 2024, Autorizația de Construire pentru lotul 3 al Magistralei CFR 300 Cluj Napoca – Oradea – Frontieră Ungaria. contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor dintre Poieni (județul Cluj) și Aleșd (Bihor) a fost semnat în toamna anului 2022 cu Asocierea de Constructori FCC (Spania) – Gulermak (Turcia) pentru 2,1 miliarde lei, finanțare din PNRR și termen de 42 luni (6 luni proiectare și 36 execuție). Pe lotul Aghireș – Poieni lucrează Asocierea Alstom – Arcada cu Autorizație completă. În ianuarie 2024, Ministerul a emis Autorizația de Construire și pentru lotul 1 Cluj – Aghireș (fără pasajul Tăietura Turcului).
Cele patru contracte pentru modernizarea/electrificarea magistralei M 300 Cluj – Oradea au fost scoase la licitație pe 1 ianuarie 2022, iar finanțarea prin PNRR este de 1,3 miliarde euro.
Magistrala feroviară dintre Cluj-Napoca, Oradea şi vama cu Ungaria are o lungime de 166 de kilometri, mai multe poduri au o durată de viaţă depăşită (peste 100 de ani), starea generală este de degradare cu alunecări de teren, iar instalaţiile au o pronunţată uzură fizică şi morală, fiind la limita critică de încadrare în condiţiile tehnice, notează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare a proiectului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.