Această lecție a fost desfășurată în cadrul inițiativei „World Largest Lesson” (Cea mai mare lecție din lume), programul de educație al Project Everyone. Inițiativa, ai cărei
parteneri sunt UNICEF și UNESCO, promovează utilizarea Obiectivelor de dezvoltare durabilă în învățare, astfel încât copiii și tinerii să poată contribui la un viitor mai bun
pentru toți.
Asociația HoltIS și UNICEF în România a demarat Lecția Națională: ACȚIONEAZĂ PENTRU LIMITAREA SCHIMBĂRILOR CLIMATICE! Activitatea a fost
organizată cu prilejul Zilei mondiale a mediului înconjurător, sărbătorită pe 5 iunie. Această activitate a făcut parte din campania de promovare a acțiunilor de protejare a
mediului și de conștientizare a efectelor produse de schimbările climatice – o campanie pentru copiii și tinerii care își exprimă opiniile cu privire la climă și educație ecologică și
cu privire la dreptul lor de a avea acces la educație ecologică. Într-un limbaj adaptat lor, copiii pot reflecta asupra importanței educației ecologice (sau de mediu) și a nevoii ca
toți copiii să beneficieze de educație de mediu.
La această lecţie mondială au participat şi cei 29 de elevi ai clasei a X-a A specializarea Filologie de la Liceul Teoretic Constantin Șerban Aleşd, judeţul Bihor, sub îndrumarea dirigintei prof.dr. Antonia Silaghi. Elevii au luat parte la prezentări pe tema protejării mediului, a crizei mondiale climatice, apoi şi-au evaluat cunoştinţele printr-un test şi în funcţie de specificul reieşit la test, au creat scrisori adresate unor persoane pe care elevii le-au considerat influente şi capabile să aducă modificări semnificative în scopul ameliorării crizei climatice. Scrisorile au conţinut mesaje diverse şi au fost adresate unor persoane precum: Ursula von der Leyen , Klaus Iohannis, către toţi copiii de pretutindeni, preşedintele Parlamentului European, Comisia Europeană, domnului primar al oraşului Aleşd, către Charles Michel preşedintele Consiliului European, Roberta Metsola, Alejandro Agag, Preşedintelui Partidului European, domnului Ilie Bolojan etc.