Motivul oficial pentru care aleșii nu vor să aprobe un proiect de 36 de milioane de euro, din care 6 milioane de euro e cofinanțarea orașului, e acela că Marghita e prea săracă. Primarul în exercițiu, Marcel Sas Emil Adăscăliții s-a bătut ca un leu și în ședința de ieri, dar și în primăvară, pentru a-i convinge pe opozanți să voteze proiectul pentru binele orașului, pentru dezvoltare. A demonstrat și de unde va plătit viitorul primar Demian Zsolt banii, subliniind că asta e diferența dintre un contabil și un primar: un contabil spune dacă sunt sau nu bani în funcție de documente, un primar trebuie să spună de unde vin banii. Se pare însă că aleșii din Marghita au decis să facă ce au făcut aproape tot mandatul lui Marcel Sas Emil Adăscăliții ca independent. Practic s-au opus la fiecare proiect de dezvoltre. Primarul s-a încăpățînat mereu să mai convoace încă o ședință pentru a-i convinge să voteze proiectele orașului. A făcut-o și azi, după ce ieri aleșii au trântit proiectul. Primarul a spus că din respect pentru localnici, pentru specialiștii care au lucrat la proiect va încerca și azi. Atitudinea de azi a fost una de batjocoră. Au venit la ședință doar 5, nu a fost cvorum fiindcă trebuiau să fie jumătate plus unu și și așa erau necesare 9 voturi. Dacă ieri aleșii au votat împotriva depunerii la Agenția de Dezvoltare Nord-Vest a proiectului de mobilitate urbană în valoare de 36 milioane euro, după ce făcuseră același lucru și în primăvara acestui an, azi nici nu s-au sinchisit să vină la ședință. Marcel Sas a spus încă de ieri că dacă în primăvară atitudinea aleșilor l-a supăart foarte tare, acum nu se mai supără. Sperase doar că după ce au trecut alegerile și le-au și câștigat < oamenii se pot gândi la binele orașului>/
Finanțare nerambursabilă de 30 milioane euro era pentru două componente: „Reabilitarea prin înlocuirea asfaltului pe 14 km de drum, carosabil și trotuar, amenajarea unor piste pentru bicicliști, extinderea canalizării și achiziționarea a 5 microbuze electrice, pentru spații verzi. ”.