UCA a fost înființată printr-o colaborare dintre Consiliul Județean Bihor și Agenția Națională pentru Achiziții Publice, cu scopul de a derula proceduri de licitații pentru autoritatea județeană și instituțiile subordonate acesteia.Consiliul Județean Bihor achiziționează produsele consumabile necesare pentru activitatea aparatului propriu și a instituțiilor subordonate, la comun, prin Unitatea Centralizată de Achiziții (UCA). Această măsură are rolul de a reduce cheltuielile de funcționare.Vicepreședintele Consiliului Județean Bihor, Călin Gal, a semnat astăzi primele contracte-cadru pentru produsele de birotică și papetărie, cu reprezentanții firmelor care au câștigat licitația. Licitația a fost împărțită în două loturi, având ca obiect achiziționarea a 72 de tipuri de produse, de la hârtie de imprimantă, dosare și mape pentru documente, până la instrumente de scris, accesorii de birou și organizatoare.
Contractul pentru produsele de birotică a fost atribuit firmei SC Lecom Birotica Ardeal SRL, cu o valoare de 3.071.560,69 lei, fără TVA, iar cel pentru produsele de papetărie a fost semnat cu Austral Trade SRL, în valoare de 2.571.316,07 lei, fără TVA.
Pentru aceste produse, durata contractelor-cadru este de 36 de luni, timp în care furnizorii vor livra produsele necesare în funcție de solicitările beneficiarului. Sumele prevăzute în contracte reprezintă plafonul financiar pentru întreaga perioadă de 36 de luni, acoperind toate livrările ce vor avea loc în acest interval.
Este în desfășurare o procedură similară pentru achiziționarea produselor de curățenie, pentru care au fost depuse 8 oferte. Urmează semnarea contractelor-cadru.