Potrivit unui comunicat de presa transmis vineri, STS, administrator al Serviciului de urgenta, a luat toate masurile pentru a asigura preluarea 24/7 a apelurilor, chiar si in conditii de supraaglomerare.
Serviciul precizeaza ca, in perioada 25 februarie – 18 martie, operatorii au preluat peste 12.000 de apeluri referitoare la COVID-19. In foarte multe cazuri, s-a sunat la 112 pentru a se afla informatii despre coronavirus, fara sa existe urgente reale.
Conform STS, o persoana a sunat la 112 pentru a afla daca “mai merg trenurile” si daca “poate merge in alt oras”; alta a dorit sa stie daca posta este deschisa; un apelant fumator, aflat in izolare, a sesizat ca nu mai are tigari si vrea ca cineva sa mearga sa ii duca la domiciliu; un barbat a sunat pentru a afla ce restrictii sunt “pentru ca urmeaza sa faca nunta”; o persoana aflata in izolare la domiciliu, venita din Belgia, a sunat sa solicite o zi de invoire pentru a merge intr-o alta localitate unde trebuia sa semneze un contract. Mai multi apelanti au sunat sa anunte lipsa banilor sau a hranei.
STS reaminteste ca apelarea abuziva, falsa sau pentru a face glume la numarul 112 se sanctioneaza cu amenda in cuantum de pana la 5.000 de lei.
Constatarea contraventiilor si aplicarea amenzilor se fac de personalul Ministerului Afacerilor Interne.